دانمارک تاریخ شروع نصب نورد استریم ۲ را اعلام کرد

© Photo / Nord Stream 2 / Axel Schmidtدانمارک تاریخ شروع نصب نورد استریم ۲ را اعلام کرد
دانمارک تاریخ شروع نصب نورد استریم ۲ را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان دریانوردی دانمارک، از شروع لوله گذاری برای خط لوله نورد استریم ۲ توسط شناور فورتونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روس بیزنس کانسالتینگ با اشاره به سازمان دریانوردی دانمارک گزارش داد که شناور لوله گذاری فورتونا از ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ شروع به راه اندازی نورد استریم ۲ در منطقه انحصاری اقتصادی دانمارک می کند.

تصویب بودجه دفاعی آمریکا با تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2  - اسپوتنیک ایران
تصویب بودجه دفاعی آمریکا با تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2

به گفته این رسانه، برنامه ریزی شده است که لوله گذاری در امتداد دو شاخه موازی خط لوله گاز روسیه آغاز شود.

این خبرگزاری گزارش می دهد که لوله کشی توسط شناورهای مورمن و بالتیک ریسرچر سرویس نجات دریایی روسیه و همچنین سایر شناورهای پشتیبانی کمک خواهد شد.

به گفته رسانه ها، یک منطقه ممنوع موقت در محل کار ۲۰۰ متر در هر جهت از لوله گذاری ایجاد می شود. در این مناطق کار در بستر دریا، ناوبری غیرمجاز، غواصی، لنگر انداختن و صید ماهی ممنوع است.

نورد استریم ۲ پیش بینی دو خط لوله انتقال گاز با ظرفیت کلی ۵۵ میلیارد متر مکعب در سال را از سواحل روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان انجام می دهد. همچنین از مناطق اقتصادی سرزمینی یا انحصاری فنلاند، سوئد و دانمارک عبور خواهد کرد.

این پروژه با مخالفت جدی ایالات متحده روبرو شده و در حال تبلیغ گاز مایع خود به اتحادیه اروپا و همچنین اوکراین و تعدادی از کشورهای اروپایی است.

واشنگتن در دسامبر سال ۲۰۱۹ تحریم هایی را علیه این خط لوله اعمال کرد که در نتیجه آن Allseas سوئیسی (پیمانکار دریایی سوئیسی متخصص در نصب خط لوله زیر دریا، نصب و راه اندازی و برچیدن و ساخت و ساز در دریا) مجبور به توقف نصب لوله گذاری شد.

در ماه دسامبر، نورد استریم ۲، مجری طرح اعلام کرد که لوله گذاری فورتونا شروع به نصب یک قسمت ناتمام از خط لوله در آبهای آلمان کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала