ترامپ متهمان "پرونده روسیه" را عفو کرد

© Photo / White House videoترامپ متهمان "پرونده روسیه" را عفو کرد
ترامپ متهمان پرونده روسیه را عفو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ، 15 نفر از جمله کسانی را که در پرونده ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در سال 2016 به عنوان متهمان شرکت داشتند ، عفو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در وب سایت کاخ سفید گزارش شده است.

در میان بخشیده شدگان ، جورج پاپادوپولوس ، مشاور سابق ستاد مبارزات انتخاباتی رهبر آمریکا وجود دارد. در سپتامبر 2018 ، وی به خاطر دادن شهادت های دروغ به پلیس  فدرال آمریکا  (FBI). دروغ های پاپادوپولوس مربوط به ملاقات وی با پروفسور معرفی نشده ای بود که ظاهراً گویا با دولت روسیه ارتباط داشته است.

بایدن از ترامپ خواست درباره حملات سایبری منتسب به روسیه تحقیق شود - اسپوتنیک ایران
بایدن از ترامپ خواست درباره "حملات سایبری" منتسب به روسیه تحقیق شود

رهبر آمريكا همچنين الكس ون در زوان ، شهروند هلند را كه در چارچوب تحقيقات دادستان ويژه آمريكا ، رابرت مولر ، به حاطر دادن شهادت های دروغ محكوم شده بود ، بخشيد.

نماینده های سابق کنگره ، دانکن هانتر و کریستوفر کالینز نیز مورد بخشش قرار گرفتند. هانتر به اتهام سوءاستفاده از بودجه کمپین انتخاباتی محکوم شد و کالینز در سال 2019 به ارتکاب جرم کلاهبرداری در اوراق بهادار اعتراف کرد.

در آوریل 2019 ، رابرت مولر ، دادستان ویژه ایالات متحده ، گزارشی در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 که با پیروزی دونالد ترامپ به پایان رسید ، منتشر کرد. در این گزارش آمده است كه مسكو در روند انتخابات آمریكا دخالت كرده ، اما سوء ظن موجود در مورد ارتباط طرف روسی و ترامپ ثابت نشده است. بعداً ، دادگاه فدرال واشنگتن حکم داد که ارتباط "کارخانه ترول ها " با مقامات روسی نیز اثبات نشده است.

مقامات روسیه اتهامات وارده درباره هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا را بارها رد کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала