آیا بزودی اسرائیل با یک کشور دیگر اسلامی نیز سازش می کند؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد ضد ایرانی روزنامه اسرائیلی به کشورهای عربی
پیشنهاد ضد ایرانی روزنامه اسرائیلی به کشورهای عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک وزیر اسرائیلی مدعی شد تل‌آویو امید دارد پیش از اتمام دولت کنونی آمریکا و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، با پنجمین کشور اسلامی نیز روابط دیپلماتیک رسمی برقرار کند.

به گزارش  اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «اوفیر آکونیس» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل  امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «یدیعوت» گفت اسرائیل در حال تلاش برای عادی‌سازی روابط خود با پنجمین کشور اسلامی تا پیش از اتمام دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کشور دیگری هم پیش از کنار رفتن ترامپ توافق سازش با اسرائیل را امضا می‌کند، اظهار داشت: «ما در حال تلاش در این راستا هستیم».

این وزیر اسرائیلی افزود: «آمریکا اطلاعیه‌ای درباره کشور دیگری که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را علنی می‌کند، منتشر خواهد کرد و در واقع با زیرساخت‌های لازم برای یک توافق خواهد بود».

عربستان به اسرائیل نزدیکتر شد - اسپوتنیک ایران
عربستان به اسرائیل نزدیکتر شد

آکونیس از بردن نام این کشور خودداری کرد اما گفت دو کاندیدای اصلی در این مورد وجود دارد.

وی درباره این دو کاندید توضیح داد که یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است اما عربستان سعودی نیست و دیگری کشوری اسلامی از شرق آسیاست که پاکستان نیست.

روز گذشته نیز یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگار شبکه «کان‌نیوز» گفته بود : «چند کشور با آمریکا در تماس هستند و تلاش می‌کنند که روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کنند و به نظرم احتمال این وجود دارد که پیش از اتمام دوره ترامپ، اعلام توافق‌های بیشتری داشته باشیم».

طی چند ماه اخیر کشورهای امارات عربی متحده، بحرین، سودان و مغرب در ازای دریافت برخی امتیازات مطلوب ، با اسرائیل توافق نامه امضا نموده و روابط خود را با تل آویو را عادی‌سازی کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала