آخرین آمار کرونا در ایران: جان باختن 153 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته

© Photo / IRNAخانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت
خانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد با فوت ۱۵۳ بیمار دیگر از مبتلایان کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، خانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در این کشور گفت : در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۲۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور بهیک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشتایران افزود : خوشبختانه تاکنون ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۴۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۶۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

از هر صدنفر ساکن زمین یک نفر به ویروس کرونا مبتلا می شود - اسپوتنیک ایران
از هر صدنفر ساکن زمین یک نفر به ویروس کرونا مبتلا می شود

لاری گفت: هم اکنون بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان گلستان با همکاری وزارت بهداشت، نیروی مقاومت بسیج و هلال احمر و کمک خیرین به ۲۶۰۰ خانواده فقیر در این استان گفت: با وجود کاهش روند بروز و مرگ کرونا در اکثر مناطق کشور، وضعیت بندرگز در استان گلستان، رضوانشهر در استان گیلان و رامسر و نوشهر ناپایدار است.

​سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس امسال شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از مبتلایان دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала