روسیه سازمان ملل را به خاطر بزدلی در عدم واکنش به مسائل ایران سرزنش می کند

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresروسیه سازمان ملل را به خاطر بزدلی در عدم واکنش به مسائل ایران سرزنش می کند
روسیه سازمان ملل را به خاطر بزدلی در عدم واکنش به مسائل ایران سرزنش می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد، این سازمان را به دلیل عدم محکومیت کشتار نخبگان ایرانی و عدم واکنش به خارج شدن امریکا از برجام را سرزنش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد، رهبران سازمان ملل را به دلیل عدم شهامت برای اینکه گزارش دبیرکل در مورد ایران درباره بازگشت ایالات متحده به رعایت کامل برجام را اعلام نکرده و همچنین کشتار مقامات ایرانی را محکوم نمی کند، سرزنش نمود.

دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
روسیه به بازگشت کامل آمریکا به برجام حساب می کند

این مقام روسیه در ادامه گفت: "ما با رضایت خاطر نشان می کنیم که دبیرکل در گزارش خود از خروج آمریکا از برجام و اقدامات بعدی در این خصوص ابراز تأسف می کند. واکنس آنتونیو گوترش از اهمیت کمتری برخوردار نیست زیرا که این اقدامات طرف آمریکایی ممکن است بر اجرای قطعنامه 2231 توسط سایر شرکت کنندگان تأثیر منفی بگذارد. "

با این حال ، به گفته وی ، گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد هنوز نمی تواند کاملا عادلانه خوانده شود. همانطور که این دیپلمات تصریح کرد که مشکل همان مشکل قبلی است: نمی توان از یک طرف بخواهید تا به اجرای کامل توافق نامه های برجام برگردد، در حالی که طرف دیگر این کار را نمی کند.

پولیانسکی گفت: "ما متاسفیم که رهبری سازمان ملل مجدداً جرأت ابراز صریح خواستار آمریكا برای بازگشت به انطباق كامل و بدون قید و شرط با قطعنامه 2231 و برجام و همچنین لغو تمام اقداماتی را كه طرف آمریكایی بر خلاف آنها انجام داده است را ندارد."

وی گفت: "این دومین بار است که ما با سخنان بدبینانه گزارش دبیرکل در مورد ترور نمایندگان ایران مواجه می شویم. هیچ کلمه ای در مورد محکومیت این اقدامات وجود ندارد ، و هیچ اشاره ای به پیامدهای منفی احتمالی آنها در این سازمان اشاره نشده است. همچنین ، مانند گذشته در پرونده درگذشت قاسم سلیمانی ، از مرگ محسن فخری زاده ابراز نگرانی نشده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала