ربیعی: تحریف سخنان رهبری قابل قبول نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت
علی ربیعی، سخنگوی دولت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران در خصوص اینکه برخی رسانه ها بیانات هفته گذشته رهبر ایران را به شکل تحریف آمیز منعکس کردند، صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک علی ربیعی در کفنرانس مطبوعاتی روز سه شنبه در این خصوص بیان داشت: در هر شکل و از هر جهت تحریف بیانات ایشان قابل قبول نیست. اخیرا مقام معظم رهبری ضمن تاکید درست و استراتژیک مبنی بر اولویت خنثی سازی تحریم در ادامه نیز فرمودند: «البته نمی گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا واقعا اگر بتوانیم تحریم رفع کنیم یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم». دولت هم معتقد به خنثی سازی تحریم است.

وی افزود: بدون تردید قوی ساختن اقتصاد و مقاوم سازی آن با نگاه به ظرفیت های قابل توجه در داخل و افزایش قدرت ملی دشمن را از تهاجم تحریم و امثال اینها مایوس می سازد. و اتفاقا شکستن تحریم با قدرت داخلی شکستن و به عقب راندن عزتمندانه تحریم است. در غیر این صورت ما عبور از تحریم ملتمسانه خواهیم داشت. اما به طور کلی تحریف، تهی کردن یک موضوع از محتوای اصلی و آدرس غلط دادن است.

انتقاد رهبر ایران از توهین به دولت و رئیس ‌جمهور این کشور - اسپوتنیک ایران
انتقاد آیت الله خامنه ای از توهین به رئیس ‌جمهور ایران

وی در ادامه توضیح داد: اما مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۹ به مناسبت عید سعید قربان نکاتی را فرمودند که بدون هیچ کاهش و تقطیعی عین جملات معظم له را قرائت می کنم:

«اوضاع را بد جلوه میدهند، با صدها زبان، با صدها وسیله. اگر نقطه‌ی قوّتی در کشور باشد که مطلقاً انکار میکنند؛ یا به سکوت برگزار میکنند یا انکار میکنند. خب، کارهای خوبی در کشور دارد انجام میگیرد؛ مطلقاً [حتّی] یکی از اینها در تبلیغات خارجی دشمنان ما منعکس نیست. نقطه‌ی ضعفی اگر وجود داشته باشد، آن را ده‌برابر میکنند، گاهی صدبرابر میکنند که این نقطه‌ی ضعف را بزرگ کنند؛ برای چیست؟ برای این است که روحیه‌ی مردم تضعیف بشود؛ امید مردم، بخصوص امید جوانها؛ چون وقتی امیدوار باشند، تحرّک جوانها، تحرّک فوق‌العاده است، جوانها پیشتازند، پیش‌رانند؛ اگر چنانچه امید از آنها گرفته شد، متوقّف میشوند، مثل ماشینی که بنزینش تمام میشود، این جور [متوقّف] میشوند."
معتقدمم نشانه شناسی تحریف را باید این روزها بررسی کرد. باید مشخص شود چه کسانی امروز با «صدها زبان و صدها وسیله» اوضاع را بد جلوه می دهند؟چه کسانی نقاط قوت را انکار می کنند؟ و چه کسانی امید را به مثابه بنزین حرکت جامعه و جوانان نادیده می گیرند؟من فکر می کنم بیانات خود معظم له در پاسخ به این سوال کافی است. اما در سوالتان نظر من را جویا شدید پاسخ من همان است که روز شنبه در یادداشت راهبردهای خنثی سازی و رفع تحریم نوشته ام: «رهنمودهای رهبری همواره راهنمای عمل دولت بوده و هست و زمانی به بهترین وجه محقق می شود که همگان خود را مخاطب آن خوانده و بدون تفسیر به رای به همان صراحتی که هستند مبنای سیاست ورزی قرار گیرند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала