ترکیه به ناتو درباره تحریم های آمریکا برای اس-۴۰۰ هشدار داد

© AFP 2023 / Adem Altanترکیه به ناتو درباره تحریم های آمریکا برای اس-۴۰۰ هشدار داد
ترکیه به ناتو درباره تحریم های آمریکا برای اس-۴۰۰ هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ترکیه در هشداری به ناتو بیان کرد: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا تحریم های ایالات متحده به هیچ وجه به ما آسیب نرساند، این روی فعالیتهای مشترک ما با ناتو تأثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، حلوصی آکار رئیس وزارت دفاع ترکیه اظهار داشت: تحریم های آمریکا علیه ترکیه در رابطه با خرید سامانه های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی بر فعالیت های مشترک در داخل ناتو تأثیر منفی خواهد گذاشت.

پمپئو از خطر موشک های اس 400 خریداری شده توسط ترکیه برای آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران
پمپئو از خطر موشک های اس 400 خریداری شده توسط ترکیه برای آمریکا سخن گفت

ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا تحریم های ایالات متحده به هیچ وجه به ما آسیب نرساند، این روی فعالیتهای مشترک ما با ناتو تأثیر منفی خواهد گذاشت. ایالات متحده باید بلافاصله به بررسی این تصمیم غیر مجاز برگردد.

تحویل آخرین سامانه های اس-۴۰۰ روسی، که باعث ایجاد بحران در روابط بین ترکیه و ایالات متحده شد، از اواسط ژوئیه سال ۲۰۱۹ آغاز شد.

واشنگتن تهدید به تاخیر انداختن و یا حتی لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف-۳۵ به آنکارا و همچنین وضع مجازات مطابق با کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم) خواستار کنار گذاشتن معامله و خرید سامانه های آمریکایی پاتریوت در ازای آن شد، که ترکیه از امتیاز دادن امتناع ورزید و مذاکرات را برای یک گروه اضافی اس-۴۰۰ ادامه داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала