اوضاع سلامتی ۴ نفری که پس از تزریق واکسن «فایزر» فلج شدند

© REUTERS / YVES HERMANاوضاع سلامتی ۴ نفری که پس از تزریق واکسن «فایزر» فلج شدند
اوضاع سلامتی ۴ نفری که پس از تزریق واکسن «فایزر» فلج شدند
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از محققین ایمن شناسی اطلاع داد که تاکنون تمامی داوطلبانی که واکسن ضد کرونای فایزر و بیونتک را زده و دچار فلج بلز شده اند به جزء یک نفر بهبود یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مهدیس برجخانی کارشناس ارشد بیوتکنولوژی در خصوص فلج بلز توضیح داد: دلایل احتمالی فلج بلز که همان تضعیف و فلجی نصف صورت است، التهاب اعصاب و یا عفونت ویروسی است.

وی بیان داشت: در ۸۰ تا ۹۰ درصد مواقع و طی حداقل ۶ هفته، با استفاده از آنتی ویروس ها و ضدالتهاب ها بهبودی کامل حاصل می شود البته زنان باردار، افراد مبتلا به فشارخون، دیابت و یا ویروس HSV برای ابتلا به این نوع فلج مستعدتر هستند.

وی خاطر نشان کرد: چهار مورد ابتلا به فلج بلز در میان داوطلبان دریافت کننده واکسن کووید ۱۹ شرکت «فایزر» و «بیونتک» گزارش شده است که در حالت طبیعی از هر ۱۰۰ هزار نفر ممکن است ۲۳ نفر از دریافت کنندگان واکسن دچار عارضه شوند، پس ابتلای چهار نفر در ۳۰ هزار نفر که معادل ابتلای ۱۱ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است نسبت به عدد پیش بینی شده ۲۳ نفر کمتر است.

مشاهده یک مورد واکنش شدید آلرژیک به واکسن فایزر در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
مشاهده یک مورد واکنش شدید آلرژیک به واکسن فایزر در آمریکا

وی افزود: تاکنون همه داوطلبان دریافت کننده واکسن کووید ۱۹ شرکت «فایزر» و «بیونتک» که دچار فلج بلز شدند، به جزء یک نفر بهبود یافتند و همان یک نفر نیز رو به بهبود است.

این محقق ایمنی شناسی تاکید کرد: به گفته شرکت فایزر تاکنون هیچ عاضه جدی اعصابی- التهابی و یا اعصابی در بین دریافت کنندگان این واکسن مشاهده نشده است اما با این وجود تمامی دریافت کنندگان به منظور بررسی عارضه های احتمالی تحت نظر هستند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی اقدامات لازم انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала