رسانه ها: آلمان ممکن است تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کند

© Photo / Soziale Netzwerkeستیزه جوی سابق اهل گرجستان زلیمخان خانگوشویلی
ستیزه جوی سابق اهل گرجستان زلیمخان خانگوشویلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه اشپیگل خبر از تحریم های احتمالی جدیدی از سوی آلمان علیه روسیه به دلیل ترور ستیزه جوی پیشین گرجستانی در برلین داد.

به گزارش اسپوتنیک، اشپیگل با استناد به منابعی اعلام کرد: آلمان ممکن است تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دلیل قتل ستیزه جوی سابق زلیمخان خانگوشویلی در پارک کوچک تیرگارتن برلین اعمال کند.

توصیه وزیر دفاع پیشین آمریکا به بایدن: آلمان را مورد بازخواست قرار دهید - اسپوتنیک ایران
توصیه وزیر دفاع پیشین آمریکا به بایدن: آلمان را مورد بازخواست قرار دهید

در محافل دولتی گزارش شده است كه لازم است حداكثر پس از صدور حكم دادگاه قتل در "تیرگارتن"، به طور مشترک با شرکای اروپایی اقدام کرده و تحریم های جدیدی وضع شود. زمان در حال اتمام است.

این روزنامه می نویسد که این حکم در ماه مارس در برلین انتظار می رود.

در همان زمان، به گفته این روزنامه در حالیکه کابینه آلمان قرار نیست در رابطه با اطلاعات اخیراً منتشر شده در مورد الکسی ناوالنی محدودیت هایی اعمال کند.

در آگوست سال گذشته، خانگوشویلی ۴۰ ساله در برلین به ضرب گلوله کشته شد. مظنون یک شهروند روسی وادیم سوکولوف است. طبق تحقیقات آلمان، نام اصلی وی کراسیکوف است، قاتل ادعا شده با دوچرخه به سمت خانگوشویلی رفته و با با اسلحه صدا خفه کن با اسلحه به وی شلیک کرده است. وی در دم جان باخت.

در اوایل ماه اکتبر، جلسه رسیدگی به این پرونده در برلین آغاز شد. تحقیقات آلمان معتقد است که دستور کشتن خانگوشویلی از سازمان های دولتی دریافت شده است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور گفته بود كه مقامات روسی به طور غیررسمی با آلمان درباره استرداد خانگوشویلی در ارتباط با مشاركت وی در تروریسم، از جمله انفجارها در مترو مسكو گفتگو كردند، اما رد شدند.

طبق منابع اسپوتنیک در ساختارهای قدرت روسیه، یک شهروند گرجی خانگوشویلی شرکت کننده فعال زیرزمینی تروریست ها در قفقاز شمالی بود، عضو گروه های شمیل بسایف خطاب و دیگر رهبران کینه توز بود.

این ستیزه جو، همانطور که خبرگزاری اشاره کرد، در آماده سازی حمله به مدرسه ای در بسلان، انفجار قطار در مترو مسکو در سال ۲۰۰۴ و سایر حملات تروریستی که منجر به کشته شدن صدها نفر شد، شرکت داشت.

همانطور که به اسپوتنیک در سرویس مطبوعاتی دادگاه برلین گفته شد، داده های جدید مربوط به مختومه شدن پرونده خانگوشویلی در انگلیس در صورت قابل توجه بودن می تواند به روند کار اضافه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала