گزارش و تحلیل

انواع ویروس کرونا عوض می شود. معنی این امر برای ما چیست؟

© REUTERS / TOBY MELVILLEانواع ویروس کرونا عوض می شود. معنی این امر برای ما چیست؟
انواع ویروس کرونا عوض می شود. معنی این امر برای ما چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان نگران تغییر کد ژنتیکی عفونت کووید-۱۹ هستند که ممکن است ویروس با واکسن های در دست تولید مقاومت کند.

اسپوتنیک - نیو یورک تایمز نوشت، بوریس جانسون گفت: "وقتی ویروس نحوه حمله را تغییر می دهد، ما باید نحوه دفاع را نیز تغییر دهیم."

رکورد زنی انگلیس در تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا - اسپوتنیک ایران
رکورد زنی انگلیس در تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا

نخست وزیر انگلیس سخت ترین حالت قرنطینه در کشور را از ماه مارس وضع کرده است. وی به گسترش سریع ویروس در سراسر لندن و حومه آن اشاره کرد.

ایستگاه های راه آهن در لندن مملو از مردمی بود که برای ترک شهر عجله داشتند. خبر مهم: نوع جدید و بسیار مسری کووید-۱۹ در انگلیس ظاهر شده است.

نسخه مشابه ویروس، که جهش هایی با نسخه انگلیسی دارد، در آفریقای جنوبی ظاهر شد.

دانشمندان از گزینه های جدید نگران بودند، اما تعجب نکردند که هزاران اصلاح قبلاً در ماده ژنتیکی ویروس کرونا وجود داشته است که به دور سیاره خاکی ما سفر می کند. بقای پاتوژن به دلیل واکسیناسیون و افزایش ایمنی در انسان به طور فزاینده ای دشوار است. انتظار می رود جهش های جدیدی ایجاد شود که به ویروس امکان انتشار راحت تری را بدهد.

موگه چویک متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند و مشاور علمی دولت انگلیس، می گوید که نوع انگلیسی ویروس حدود ۲۰ جهش دارد و آنها می توانند این گزینه را برای تکثیر و انتقال موثرتر اجازه دهند.

دکتر چویک همچنین اشاره کرد که این تصور که نوع جدید ۷۰ درصد عفونی است، با آزمایش های آزمایشگاهی پشتیبانی نشده است.

ساکنین پایتخت انگلیس فرار را بر قرار ترجیح دادند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
ساکنین پایتخت انگلیس فرار را بر قرار ترجیح دادند + ویدئو

وی گفت: من فکر می کنم ما به داده های تجربی بیشتری احتیاج داریم. ما نمی توانیم کاملاً رد کنیم که برخی از داده ها به نوعی با رفتار انسان مرتبط هستند. در آفریقای جنوبی دانشمندان به سرعت متوجه شدند که رفتار انسان، به جای جهش های جدید، که تأثیرات آن بر روی عفونت هنوز مشخص نشده است، به احتمال زیاد نیروی محرک اپیدمی است. بیشتر از همه، دانشمندان نگران دو تغییر در کد ژنتیکی ویروس هستند، که به دلیل آن می تواند مقاومت در برابر واکسن های در حال تولید ایجاد کند. با این حال، برخی از دانشمندان می گویند که تا موقع ای که واکسنهای موجود ناتوان خواهند شد، سالها خواهد گذشت.

جسی بلوم زیست شناس تکاملی از مرکز تحقیقات سرطان سیاتل فرد هاچینسون، اطمینان می دهد: "شما نباید تصور كنید كه یک جهش فاجعه بار برای كافی نبودن ایمنی و عدم آنتی بادی ها کافی خواهد بود. این روند سالها به طول خواهد انجامید و به تجمع جهش های ویروسی بیشمار نیاز دارد، این مانند سوئیچ روشن و خاموش شدن چراغ نخواهد بود."برای همسایگان انگلیس، این جزئیات علمی چندان مهم نبودند.

هلند لغو پروازها از انگلیس از روز یکشنبه تا اول ژانویه را اعلام کرد. ایتالیا همچنین پروازها را قطع کرده و مقامات بلژیک از روز یکشنبه ورود قطارها و هواپیماها را از انگلیس برای ۲۴ ساعت ممنوع اعلام کردند.

چند کشور اروپایی ارتباطات حمل و نقلی با انگلیس را می بندند - اسپوتنیک ایران
چند کشور اروپایی ارتباطات حمل و نقلی با انگلیس را می بندند

آلمان قوانینی تنظیم می کند که ورود میهمانان از انگلیس و آفریقای جنوبی را محدود می کند. فرانسه، اتریش و ایرلند نیز در حال بررسی این ممنوعیت هستند. اسپانیا خواستار پاسخ هماهنگ اتحادیه اروپا شد.

اندرو کوئومو فرماندار نیویورک از دولت ترامپ خواسته است پروازها از انگلیس را لغو کند. در انگلیس، تعداد افسران پلیس در حال افزایش است، آنها ایستگاه های راه آهن و سایر نقاط تقاطع را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل شود که مردم فقط سفرهای حیاتی را انجام می دهند.

مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا روز یكشنبه قطارهای شلوغ را غیرمسئولانه خواند و هشدار داد كه این محدودیت ها ممكن است ماه ها ادامه داشته باشد. در اوایل سال ۲۰۲۰، مستقل از یکدیگر، انواع مشابه ویروس در تایلند و آلمان ظاهر شد و در ماه اوت به دانمارک و انگلیس سرایت کرد.

برخی از مقالات علمی اخیر حاکی از آن است که ویروس کرونا ممکن است برای جلوگیری از شناسایی توسط یک آنتی بادی، کوکتل دو آنتی بادی و حتی سرم گرفته شده از بیماران بهبود یافته، تکامل یابد. خوشبختانه، سیستم ایمنی بدن یک دشمن قدرتمند است.

نظر سازمان بهداشت جهانی درباره پیدایش جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس - اسپوتنیک ایران
نظر سازمان بهداشت جهانی درباره پیدایش جهش جدید ویروس کرونا در انگلیس

کارتیک چاندران ویروس شناس، که در کالج پزشکی آلبرت انیشتین در نیویورک کار می کند، گفت: «بدن هزار اسلحه بزرگ دارد. مهم نیست که ویروس چگونه پیچ و خم شده باشد، یافتن یک راه حل ژنتیکی برای مقابله با تمام این ویژگی های مختلف آنتی بادی ها و اشکال دیگر از پاسخ ایمنی، برای آن دشوار خواهد بود.

اما هودکروفت اپیدمیولوژیست مولکولی که در دانشگاه برن در سوئیس کار می کند، گفت: واکسیناسیون حدود ۶۰ درصد از افراد در یک سال در حالی که تعداد بیماری ها را دور نگه می دارد، احتمال جهش های قابل توجه ویروس را به حداقل می رساند.

تروور بدفورد زیست شناس تکاملی، که در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون در سیاتل کار می کند، گفت که همانطور که دانشمندان به طور منظم واکسن آنفلوانزا را بهبود می بخشند، ما باید واکسن ویروس کرونا را نیز به روز کنیم: "بنابراین همه افراد می توانند هر ساله علیه کووید-۱۹ واکسینه شوند. ... فکر می کنم این کار خیلی لازم باشد.

به گفته بدفورد و دیگران، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سایر ادارات دولتی باید یک سیستم سراسری کشور تشکیل دهند و تمام داده های واکسیناسیون و عفونت را در آن جمع و ادغام کنند، این سیستم را باید حالا ایجاد کنیم خصوصاً اکنون که شروع به واکسیناسیون افراد می کنیم. جامعه نیازی به ترس و وحشت ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала