چند کشور اروپایی ارتباطات حمل و نقلی با انگلیس را می بندند

© Photo / Pixabayچند کشور اروپایی ارتباطات حمل و نقلی با انگلیس را می بندند
چند کشور اروپایی ارتباطات حمل و نقلی با انگلیس را می بندند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از کشف جهش ویروس کرونا در بریتانیا، چندین کشور اروپایی تصمیم گرفته اند که ارتباط حمل و نقلی با انگلیس را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات هلندی پذیرش پروازهای خود از انگلستان را تا اول ژانویه متوقف می کنند. این ممنوعیت از امروز صبح اجرایی شد. دولت هلند این تدبیر را اقدام موقتی تا زمان بررسی نوع جدیدی از ویروس نامید.

پیدایش نوع جدیدی از ویروس کرونا در سه کشور - اسپوتنیک ایران
پیدایش نوع جدیدی از ویروس کرونا در سه کشور

بلژیک همچنین بر اساس کانال تلویزیونی محلی RTBF مرزهای خود را با انگلیس بسته است، این محدودیت حداقل برای یک روز اعمال می شود.

وزیر امور خارجه لوئیجی دی مایو گفت: ایتالیا از کشورهای بلژیک، هلند و لوکزامبورک (بنلوکس) الگو گرفته و مرز خود با بریتانیا را موقتا می بندد.

روزنامه اتریشی اُترریچ، با استناد به منبعی در وزارت بهداشت این کشور، از برنامه هایی برای ایجاد ممنوعیت فرود پروازها از بریتانیا خبر داد. اقدامی مشابه ممکن است در آفریقای جنوبی اعمال شود، کشوری که اخیراً جهش جدیدی به نام سارس-کووید-۲ نیز کشف شده است.

روزنامه بیلد به نقل از منابع در وزارت بهداشت می نویسد: آلمان می خواهد از وین الگو بگیرد.

فرانسه همچنین در حال بررسی ارتباط هوایی و ریلی با بریتانیا است.

کانال BFMTV گزارش داد، تصمیم نهایی تا پایان روز اتخاذ خواهد شد.

گزارش SVT، دولت سوئد نیز در حال بررسی اقدامات مشابه است.

روز قبل، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از معرفی سطح چهارم محدودیت ها در لندن و جنوب شرقی انگلیس خبر داد، که باید از شیوع نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند. اسکاتلند و ولز نیز اقدامات سختگیرانه تری را گزارش کردند.

به گفته وزارت بهداشت بریتانیا گونه جدید ویروس ممکن است ۷۰ درصد بیشتر از حد طبیعی عفونی باشد و بسیار سریعتر در حال گسترش است.

با این حال، تاکنون هیچ شواهدی از افزایش خطر از نظر مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد. تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در انگلیس از دو میلیون نفر گذشته است و تعداد قربانیان حدود ۶۸ هزار نفر بوده است.

در کل بیش از ۷۵ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده اند که از این تعداد حدود ۱.۷ میلیون نفر فوت کرده اند. بیشتر موارد عفونت در ایالات متحده، هند و برزیل ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала