حدود 70 درصد هندی‌ها مایل به واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نیستند

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر حدود 70 درصد هندی‌ها مایل به واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نیستند
حدود 70 درصد هندی‌ها مایل به واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نیستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نظرسنجی واکسیناسیون ویروس کرونا در هند، تقریباً 70 درصد از هندی ها مایل به واکسینه شدن علیه این ویروس نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، تقریباً 70٪ از ساکنان هند قصد ندارند واکسینه شوند. روزنامه هندی اکسپرس روز یکشنبه با استناد به نتایج یک نظرسنجی عمومی که در ماه دسامبر توسط سازمان جامعه شناسی LocalCircles  انجام شد، این خبر را گزارش داد.

طبق گزارش این نشریه، دلایل اصلی عدم تمایل مردم به واکسیناسیون، اطلاعات محدود در مورد عوارض جانبی واکسن، شک و تردید در مورد اثربخشی آن و همچنین اعتقاد به این است که سطح بالای ایمنی در برابر عفونت محافظت می کند.

بیش از 18000 نفر در نظرسنجی LocalCircles در 242 منطقه در هند شرکت کردند. در همان زمان، 45٪ از پزشکان شرکت کننده در آن تمایل خود را برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اعلام کردند، در حالی که 55٪ از این دسته از پاسخ دهندگان واکسیناسیون را به اواخر موکول کردند یا هنوز در مورد تصمیمی تصمیم نگرفته اند.

در 18 دسامبر، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در این کشور رایگان و داوطلبانه است. واکسیناسیون بیشتر جمعیت 1.3 میلیارد نفری کشور بیش از یک سال طول خواهد کشید.

در هند، شش واکسن ویروس کرونا در مراحل مختلف تحت آزمایشات بالینی قرار دارند. یکی از آنها واکسن Sputnik V روسی است. علاوه بر این، چندین دارو دیگر در آزمایشات بالینی قرار دارند. در اوایل هفته جاری، راجش بوشن معاون وزیر بهداشت گفت که هند تا ژوئیه-آگوست 2021، قصد دارد 400-500 میلیون دوز واکسن دریافت کند، در مرحله اول 250-300 میلیون نفر واکسینه می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала