ترامپ: ممکن است چین عامل حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا باشد

© REUTERS / HANNAH MCKAYترامپ: ممکن است چین عامل حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا باشد
ترامپ: ممکن است چین عامل حملات سایبری به نهادهای دولتی آمریکا باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ اظهار داشت که رسانه‌ها در انتشار مقیاس حملات سایبری به نهاد‌ها و وزارتخانه‌های آمریکا بزرگنمایی کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که در پشت حملات سایبری به تعدادی از وزارتخانه‌های ایالات متحده ممکن است آنطور که رسانه‌ها اعلام می‌کنند نه روسیه بلکه چین ایستاده باشد. وی همچنین اعلام داشت که رسانه‌ها در انتشار مقیاس حملات سایبری به نهاد‌ها و وزارتخانه‌های آمریکا بزرگنمایی کرده‌اند.

ترامپ در توئیتی نوشت: حمله سایبری در رسانه‌های اخبار جعلی بسیار بزرگتر از چیزی که بود، نشان داده شد. من اطلاعات کاملی در مورد این حمله دریافت کردم، همه چیز تحت کنترل است. روسیه، روسیه، روسیه - به محض اینکه اتفاقی میافتد، این اولین شعاری است، که رسانه‌های عامه پسند، عمدتا به دلایل مالی سر م‌ دهند و از بحث در مورد احتمال اینکه چین ممکن است پشت آن باشد، ترس دارند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: همچنین ممکن است در طول انتخابات به ماشین‌های رای گیری مسخره ما ضربه وارد شده باشد، که اکنون آشکار شده که من پیروز شدم و این باعث خجالت بیشتر ایالات متحده است.

شایان ذکر است که بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، در این حملات سایبری، مدیریت شبکه نرم افزار سولارویندز تحت کنترل هکرها قرار گرفت و هزاران کارمند دولتی که پیام به روز کردن این نرم‌افزار را دریافت و اقدام به بروزرسانی کردند، قربانی حمله سایبری شدند. در جریان این حملات سایبری وزارتخانه خزانه‌داری و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده هدف قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала