کشف تغییر ژنتیکی جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی

CC BY 2.0 / NIAID-RML / کشف تغییر ژنتیکی جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی
کشف تغییر ژنتیکی جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد متخصصان ژنتیک این کشور، نوع تغییر یافته ویروس کرونا را کشف کرده اند که در جریان موج دوم شیوع کووید 19 در اکثریت موارد مشاهده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، گونه ای از ویروس کرونا ، به نام 501.V2  کشف شده که  سریعتر از گونه های ثبت شده قبلی گسترش می یابد. علاوه بر این ، طبق اطلاعات وزارت بهداشت آفریقای جنوبی ،ویروس 501.V2 در مقایسه با موج اول شیوع کرونا بیشتر منجر به بروز شکل  شدید کووید 19 حتی در میان جوانانی می شود که مبتلا به بیماری های مزمن دیگر نیستند .

پوتین از ظاهر شدن واکسن های جدید روسی علیه کرونا در آینده نزدیک  خبر داد - اسپوتنیک ایران
پوتین از ظاهر شدن واکسن های جدید روسی علیه کرونا در آینده نزدیک خبر داد

خاطرنشان می شود که قبل از کشف کشف تغییر ژنتیکی جدید ویروس کرونا، در چندین کشور دیگر از جمله انگلیس و استرالیا نیز گزارش های مشابهی منتشر شده بود.

زولی مخیزه، وزیر بهداشت جمهوری آفریقای جنوبی گفت که با وجود این واقعیت که نوع جدید ویروس کرونا باعث نگرانی شده، دلیلی برای وحشت مردم وجود ندارد. وی ضرورت استفاده از ماسک و دستکش و همچنین رعایت سایرمقرراتی  را که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تدوین شده ، یادآوری کرد.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت آفریقای جنوبی ، تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در این کشور به بیش از 900 هزار نفر رسیده و 24285 نفر از مبتلایان جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала