پمپئو روسیه را دشمن آمریکا می داند

© AFP 2023 / PATRICK SEMANSKYپمپئو روسیه را دشمن آمریکا می داند
پمپئو روسیه را دشمن آمریکا می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد روسیه در لیست دشمنان کشور وی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو در مصاحبه با برنامه رادیویی مارک لوین گفت: "مردم مدام از من می پرسند که دشمن ما کیست و پاسخ این است: طرف های زیادی هستند که می خواهند سبک زندگی ما ، جمهوری ما و  اصول اساسی دموکراتیک را تضعیف کنند. روسیه قطعاً در این لیست است."

به طور معمول ، مقامات رسمی  آمریکا از روسیه به عنوان یک مخالف یاد می کنند اما نه یک دشمن. خود پمپئو اوایل این هفته روسیه را "چالشی واقعی" برای ایالات متحده خوانده بود.

آمریکا روسیه و چین را خطرات اصلی برای سلطه خود در دریاهای جهان  نامید  - اسپوتنیک ایران
آمریکا، روسیه و چین را خطرات اصلی برای سلطه خود در دریاهای جهان نامید

وزیر امور خارجه آمریکا  گزارش های منتشر شده در رسانه های آمریکایی مبنی بر دست داشتن روسیه در حملات سایبری اخیر را به خاطر آورد. پمپئو افزود: "ما این را برای مدت زمان طولانی دیده ایم - استفاده از پتانسیل نامتقارن در تلاش برای رسیدن به موقعیتی که از آن طریق بتوانند ایالات متحده را وادار به پرداخت تاوان کنند."

وی همچنین گفت که رهبری روسیه "یک خطر واقعی برای کسانی است که آزادی را دوست دارند". پمپئو در عین حال اضافه کرد که ، نمی خواهد خطر روسیه را کم رنگ کنداما چین را تهدید مهم تر از لحاظ "ماهیتی" برای ایالات متحده می داند.

پیش از این ، رویترز با استناد به منابع خود گزارش داده بود كه گروهی از هكرها با حمایت یک دولت خارجی موفق شدند به سیستم وزارت خزانه داری آمریكا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی آمریكا دسترسی پیدا کرده  و داده های آنها را بدزدند. همچنین گفته شد که ممکن است وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز هک شده باشد.

مقیاس هک به قدری شدید بود که به گفته یکی از منابع ، روز شنبه جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برگزار شد. همانطوری که واشنگتن پست به نقل از منابع خود نوشت ، هکرهای روسی به دست داشتن در این حمله سایبری متهم شدند اما  هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است.

سفارت روسیه در ایالات متحده اتهامات رسانه های آمریکایی علیه مسکو را بی اساس خواند. دیمیتری پسکوف ، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در مورد حملات هکرها به وزارت خزانه داری آمریکا  گفت که روسیه هیچ ارتباطی با آن ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала