پوتین از ظاهر شدن واکسن های جدید روسی علیه کرونا در آینده نزدیک خبر داد

© Sputnik / Mikhail Klimentiev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از ظاهر شدن واکسن های جدید روسی علیه کرونا در آینده نزدیک خبر داد
پوتین از ظاهر شدن واکسن های جدید روسی علیه کرونا در آینده نزدیک  خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، در جلسه شورای سران اتحادیه کشورهای مستقل همسود (CIS) که امروز جمعه به صورت کنفرانس ویدیویی برگزار می شود، اعلام کرد قرار است واکسن های جدید روسی علیه ویروس کرونا در آینده نزدیک ظاهر شوند.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت ، کشورهای عضو  CIS در حال تکمیل کارهای خود برای تدوین برنامه اقدامات مشترک ضد اپیدمیولوژیک برای مبارزه با کرونا هستند. رهبر روسیه گفت: "مهم است که کشورهای همسود از همان ابتدا از ایده مصلحت بودن رویکردهای جمعی در مبارزه با اپیدمی پیروی  کردند و  کار نهاد ها سرویس های بهداشتی این کشورها هماهنگ  شد."

 Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک ایران
معرفی بزرگترین موفقیت علمی در سال رو به پایان میلادی

به گفته رئیس جمهور روسیه ، "کار برای تدوین توافق نامه همکاری در زمینه حفاظت بهداشتی از مناطق و واکنش به اوضاع اضطراری از نوع اپیدمیولوژیک در حال انجام است." پوتین افزود: "کار تهیه یک برنامه عملیاتی در خصوص اقدامات مشترک ضد اپیدمیولوژیک نیز در حال اتمام است."

در حال حاضر چندین واکسن کرونا در جهان وجود دارد. از جمله دو واکسن "اسپوتنیک وی" و EpiVacCorona در روسیه ثبت شده است. 5 دسامبر واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا با استفاده از اسپوتنیک وی در مسکو آغاز شد. کارآیی بالای واکسن «اسپوتنیک وی» در سطح بالای ۹۰ درصد در جریان آزمایشات بالینی تایید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала