غریب آبادی: گروسی به هیچ عنوان به برجام جدید اشاره‌ای نکرده است

© Photo / IRNAغریب آبادی: گروسی به هیچ عنوان به برجام جدید اشاره‌ای نکرده است
غریب آبادی: گروسی به هیچ عنوان به برجام جدید اشاره‌ای نکرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در آژانس انرژی اتمی اظهار داشت که مدیرکل این آژانس در مصاحبه خود به هیچ عنوان به ضرورت توافق جدید اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به خبر خبرگزاری رویترز به نقل از رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی در خصوص "لزوم برجام جدید"، اظهار داشت: تیتر خبر رویترز شیطنت آمیز و گمراه کننده تهیه شده است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران
پس از استقرار دولت جدید آمریکا چه آینده‌ای در انتظار برجام خواهد بود؟

غریب آبادی بیان داشت: مدیرکل آژانس چنین حرفی را نزده و اصولاً آژانس نمی تواند در این حوزه ها وارد شود و تیتر خبر رویترز نیز شیطنت آمیز و گمراه کننده تهیه شده است. تیتر خبر با متن آن که منعکس کننده بخش هایی از مدیرکل آژانس است، کاملاً متفاوت است. مدیرکل در مصاحبه خود گفته است برای انجام تمهیدات لازم در راستای برگشت پذیری اقدامات ایران در صورت احیای برجام، نیاز به یک پروتکل، تفاهم، توافق یا سند در حوزه آژانس دارد.

سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به گفتگوی روز جاری خود با گروسی تصریح کرد: گروسی در این گفتگو گفت وی به هیچ عنوان به ضرورت توافق جدید اشاره ای نکرده و متن مصاحبه وی نیز در این خصوص واضح است و صحبت وی در حوزه آژانس بوده است.

غریب آبادی افزود: البته، همین گفته مدیرکل که به سندی برای آژانس، در صورت احیای برجام، نیاز است نیز ضرورتاً مبنای فنی و حقوقی ندارد و واکنش لازم در این زمینه روز گذشته انجام شده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 17 دسامبر گزارش داد: احیای برجام مستلزم امضای یک تفاهم‌نامه جدید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала