مایکروسافت گزارشات مربوط به هک شدن محصولات خود را تکذیب کرد

© AP Photo / Ng Han Guanمایکروسافت گزارشات مربوط به هک شدن محصولات خود را تکذیب کرد
مایکروسافت گزارشات مربوط به هک شدن محصولات خود را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، برد اسمیت رئیس مایکروسافت اعلام کرد محصولات این شرکت بر اثر حمله هکرها در ایالات متحده آمریکا آسیب ندیده است.

به  گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، رسانه ها اطلاع داده بودند که تعدادی از وزارتخانه ها و ادارات ایالات متحده مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. رویترز با استناد به منابع خود خاطرنشان کرد که هکرها با استفاده از نرم افزار SolarWinds، محصولات  مایکروسافت را هک کرده اند . گفته شد مهاجمان از محصولات خود شرکت آسیب دیده برای هک تعدادی از دیگر محصولات مایکروسافت استفاده کردند.

اسمیت گفت: "ما هیچ مدرکی در این باره نداریم. ما می خواهیم به مشتریان خود اطمینان دهیم که در جریان بررسی ها،  هیچ گونه آسیب پذیری در محصولات یا خدمات ابری خود پیدا نکرده ایم."

مایکروسافت، روسیه را به حملات سایبری علیه شرکت‌های دارویی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
مایکروسافت، روسیه را به حملات سایبری علیه شرکت‌های دارویی متهم کرد

به نوبه خود ، فرانك شاو ، رئیس بخش ارتباطات شرکت مایکروسافت گفت كه این شركت به طور فعال در جستجوی آثار  باقی مانده از حمله است ، زیرا مایکروسافت مشتری شركت SolarWinds بود ، در شناسایی كد مخرب و حذف ان توفیق حاصل شد".

شاو گفت: "ما هیچ مدرکی در مورد دسترسی به خدمات تولیدی یا داده های کاربران پیدا نکرده ایم. تحقیقات ادامه دارد اما  هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از سیستم های ما برای حمله به دیگران پیدا نشده است."

مقامات ایالات متحده معتقدند موسسات دولتی اهداف اصلی حمله سایبری اخیر بوده اند. در میان آسیب دیدگان وزارتخانه های دفاع ، دارایی ، امنیت داخلی و تجارت و همچنین وزارت امور خارجهدیده می شوند . علاوه بر این ، طبق نوشته نشریه  پولیتیکو ، ممکن است وزارت انرژی ایالات متحده و اداره امنیت ملی هسته ای این کشور نیز آسیب دیده باشند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی  رئیس جمهور روسیه ضمن تکذیب اخبار بی اساس منتشره درباره دست داشتن روسیه در این حملات سایبری اعلام کرد مسکو هیچ ارتباطی با  آنها ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала