توافقات ترکیه و عراق در جریان دیدار رهبران دو کشور در آنکارا

© Photo / IRNAتوافقات ترکیه و عراق در جریان دیدار رهبران دو کشور در آنکارا
توافقات ترکیه و عراق در جریان دیدار رهبران دو کشور در آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با نخست وزیر عراق، از توافق دو کشور برای ادامه مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر  ، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تشریح محور گفتگوهای خود با نخست وزیر عراق گفت: آنکارا و بغداد توافق کردند که به مبارزه با تروریسم که سعی در برهم زدن صلح و ثبات دو کشور و منطقه دارد، ادامه بدهند.

پارلمان عراق خواستار موضع قاطع دولت این کشور در قبال نفوذ ترکیه شد - اسپوتنیک ایران
پارلمان عراق خواستار موضع گیری قاطع دولت این کشور در قبال نفوذ ترکیه شد

بر اساس این گزارش، پس از دیدار روز گذشته «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در آنکارا، برخی منابع خبر دادند که دو طرف در ارتباط با چند موضوع به تفاهماتی دست پیدا کرده‌اند.

به گفته منابع یادشده، دو طرف درباره موضوعات مختلفی رایزنی کرده‌اند که مهم‌ترین آنها پرونده آب (دجله و فرات)، حزب کارگران کردستان «پ‌ک‌ک»، عملیات‌های کنونی ترکیه در داخل خاک عراق و مناطق مرزی عراق در منطقه کردستان و همچنین موضوع همکاری اقتصادی، سرمایه‌گذاری ترکیه در عراق، لغو روادید، احداث یک گذرگاه زمینی جدید میان عراق و ترکیه در کنار گذرگاه «ابراهیم الخلیل» و چند مسئله دیگر مثل حمایت آنکارا از عراق در مبارزه با تروریسم بوده است.

این منابع در ادامه همچنین خبر دادند که دو طرف در ارتباط با برخی مسائل در نشست روز گذشته به توافق نهایی رسیده‌اند که اغلب آنها نیازی به موافقت پارلمان دو کشور ندارد زیرا به اختیارات دولتی مربوط هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала