تعلل عمدی بریتانیا در کمک به اتحاد جماهیر شوروی در تابستان 1941

© Sputnik / Podvitskiتعلل عمدی بریتانیا در کمک به اتحاد جماهیر شوروی در تابستان 1941
تعلل عمدی بریتانیا در کمک به اتحاد جماهیر شوروی در تابستان 1941  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اسناد منتشر شده از سرویس اطلاعات خارجی روسیه مشخص گردیده که بریتانیا عمداً در کمک به اتحاد جماهیر شوروی در تابستان 1941 عجله‌ای نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، بر طبق مطالب بایگانی طبقه بندی نشده سرویس اطلاعات خارجی روسیه، بریتانیا در تابستان 1941 عمداً عجله‌ای برای کمک نظامی به اتحاد جماهیر شوروی پس از ورود به جنگ با آلمان نداشت و لندن قصد نداشت اطلاعات فنی خود را به مسکو منتقل کند.

مطالب فوق الذکر در مجموعه "سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه. 100 سال اسناد و مدارک" منتشر شده است. در بین اسنادی که برای عموم منتشر شده است، یک تلگراف رمزنگاری که توسط آناتولی گورسکی، افسر برجسته اطلاعاتی مقیم انگلیس با نام مستعار عملیاتی وادیم در دوم جولای 1941 از لندن به مسکو ارسال شده، موجود است. این تلگراف شامل دستورالعمل‌هایی است که رهبری ارتش بریتانیا قصد داشت به فرانک نوئل میسون-مک فارلین، رئیس مأموریت بریتانیا در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بدهد.

گورسکی اعلام داشت: پس از بحث در مورد پیام این مأموریت، در مسکو تصمیم بر این شد که ژنرال مک فارلین باید از موقعیت فعلی در مورد میزان رضایت روسیه از خواسته‌های خود برای تجهیزات نظامی و خطی که باید در پاسخ به روس‌ها دنبال شود، مطلع گردد.

مجموعه "سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه. 100 سال اسناد و مدارک" برای اولین بار با استفاده از مطالب بایگانی شده در مورد نقاط عطف تاریخ اطلاعات خارجی روسیه از لحظه ایجاد آن در 20 دسامبر 1920 تا به امروز حکایت دارد. بیشتر اسناد موجود در این مجموعه برای اولین بار منتشر می‌شوند. در این کتاب از مطالب بایگانی سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه، بایگانی مرکزی سرویس امنیت فدرال روسیه، بایگانی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، آرشیو دولتی تاریخ اجتماعی و سیاسی روسیه و غیره استفاده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала