بلغارستان، یک دیپلمات روس را به ظن "جاسوسی" اخراج کرد

© Photo / Pixabay / Victor Sapozhnikovبلغارستان، یک دیپلمات روس را به ظن "جاسوسی" اخراج کرد
بلغارستان، یک دیپلمات روس را به ظن جاسوسی اخراج کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه بلغارستان یک دیپلمات روس را به ظن جاسوسی از این کشور اخراج کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز از اخراج یک دیپلمات روسیه به ظن "جاسوسی" از بلغارستان خبر داد.

اخراج دو دیپلمات بلغارستان از روسیه - اسپوتنیک ایران
اخراج دو دیپلمات بلغارستان از روسیه

وزارت امور خارجه بلغارستان 72 ساعت به این دیپلمات روس برای ترک کشور زمان داده است. به گفته دادستانی بلغارستان، این دیپلمات مظنون به جمع آوری اطلاعات نظامی است.

سفارت فدراسیون روسیه در صوفیه اخراج این دیپلمات را بی اساس خواند و خاطرنشان كرد كه چنین اقداماتی به پیشرفت گفتگو "در حوزه نظامی و همچنین تقویت ثبات در منطقه دریای سیاه" كمك نمی‌كند. طرف روس همچنین حق پاسخگويی به اخراج ديپلمات خود از بلغارستان را برای خود محفوظ دانست.

در بیانیه‌ منتشر شده در سایت دادستانی بلغارستان آمده است: در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که از سال 2017 تا به امروز، یک شهروند فدراسیون روسیه فعالیت‌ اطلاعاتی انجام داده و اطلاعات نظامی از جمله تعداد پرسنل ارتش ایالات متحده که در طول رزمایش‌ها در خاک بلغارستان حضور داشتند، جمع‌آوری می‌کرده است.

پیش از این در ماه سپتامبر نیز وزارت خارجه بلغارستان اعلام کرده بود که دو دیپلمات روسی را به ظن جاسوسی از این کشور اخراج می‌کند. سفارت روسیه در صوفیه به نوبه خود گزارش داد كه بلغارستان دو كارمند نمایندگی تجاری را از این كشور اخراج كرده است، در حالی كه هیچ مدرکی برای تأیید فعالیت های مغایر با شغل آنها ارائه نکرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала