بسته شدن مرز زمینی جمهوری آذربایجان با روسیه

© Sputnik / Igor Mikhalevبسته شدن مرز زمینی جمهوری آذربایجان و روسیه
بسته شدن مرز زمینی جمهوری آذربایجان و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری آذربایجان از بسته شدن مرز زمینی این کشور با روسیه به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، جمهوری آذربایجان اعلام کرد در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان و روسیه، مرز زمینی خود با روسیه را تا اول مارس سال 2021 می بندد.

پوتین: درآینده واکسن کرونا تزریق خواهم کرد - اسپوتنیک ایران
پوتین: در آینده واکسن کرونا را تزریق خواهم کرد

در این بیانیه آمده است: با توجه به افزایش شدید تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه و آذربایجان و همچنین اقدامات سختگیرانه قرنطینه در داخل کشور، مرزهای زمینی بین فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان برای عبور شهروندان تا اول ماه مارس سال 2021 مسدود می‌شود.

گفتنی است که تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان از ابتدای شیوع این ویروس، حدود 195 هزار و 422 نفر گزارش شده است. در پی وخیم تر شدن اوضاع اپیدمی، کابینه وزیران محدودیت ها در این کشور را تا 31 ژانویه سال آینده تمدید کرد.

از 14 دسامبر تا 18 ژانویه، یک سری محدودیت های سختگیرانه تری در سراسر جمهوری آذربایجان اعمال خواهد شد. کافه و رستوران ها و مراکز خرید به استثنای فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها تعطیل خواهند شد. مردم نیز فقط با مجوز می توانند خانه های خود را ترک کنند و ورود به 17 شهر و منطقه مهم از جمله باکو، محدود شده است.

در روسیه نیز براساس گزارش ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در این کشور، 2 میلیون و 791 هزار و220 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده، همچنین 2 میلیون و 228 هزار و 633 بیمار مبتلا به کووید - 19 بهبود یافته و 49 هزار و 762 نفر نیز جان باحته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала