نتایج امیدوار کننده واکسن ایرانی ویروس کرونا

© Photo / IRNAنتایج امیدوار کننده واکسن ایرانی ویروس کرونا
نتایج امیدوار کننده واکسن ایرانی ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص تورهای واکسن که این روزها توسط برخی سوداگران به راه افتاده است، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر محمد نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هر عاملی که باعث تجمع و دورهمی شود، شیوع مجدد کرونا را به دنبال دارد بنابراین با وجود اینکه شب یلدا از سنت‌های قدیمی ایرانیان بوده و هست ولی نباید به بهانه آن، بزرگترها و خانواده‌ها را مبتلا به بیماری کنیم.

انتشار نخستین تصاویر از  واکسن ایرانی کرونا + عکس - اسپوتنیک ایران
انتشار نخستین تصاویر از واکسن ایرانی کرونا + عکس

نوری سپهر تأکید کرد: امسال باید هر خانواده، شب یلدا را دور از  اقوام و دوستان خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  بگذراند.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات زیادی در دنیا صورت گرفته که نشان می‌دهد اولین عامل ابتلا به کرونا، اجتماعات و دور همی‌های کوچک و بزرگ  است.

نوری سپهر در خصوص تولید واکسن در دنیا و کشور و لزوم واکسیناسیون گفت:  دنیا به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است، اما هیچ یک از این واکسن‌ها هنوز امتحان خود را پس نداده‌اند و نباید در تهیه آنها شتابزدگی صورت گیرد. ضمن اینکه کشور ما تجارب و سابقه درخشانی در تولید واکسن و صادرات آن به دنیا داشته است و باید به دانشمندان کشورمان اعتماد کنیم و اجازه دهیم تا مطالعات آن نهایی شود. تاکنون نتایج حاصله امیدوار کننده بوده است و انشالله به تولید واکسن دست خواهیم یافت و با اطمینان در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی در پایان در خصوص تورهای واکسن که این روزها توسط برخی سوداگران به راه افتاده است، هشدار داد و گفت: مردم مراقب باشند و به هیچ وجه به این دلالان سلامت اعتماد نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала