هیلی: بازگشت به برجام فاجعه ‌بار است

© AFP 2023 / Nicholas Kammهیلی: بازگشت به برجام فاجعه ‌بار است
هیلی: بازگشت به برجام فاجعه ‌بار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی، تحریم‌ها علیه ایران را کارساز خواند و گفت که بازگشت به برجام زیان‌بار خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل حین حضور در نخستین همایش بین‌المللی "دیپلو تک"، مدعی شد که بازگشت به توافق هسته‌ای برجام فاجعه بار خواهد بود.

ظرفین برجام نشست غیر رسمی برگزار می‌کنند - اسپوتنیک ایران
طرفین برجام نشست غیر رسمی برگزار می‌کنند

وی با اشاره به واگذاری کاخ سفید به جو بایدن دموکرات، مدعی شد: اینکه به عقب برگردیم و از ابتدا شروع کنیم، فاجعه‌بار است.

هیلی در ادامه افزود: تحریم‌های دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا علیه ایران، آنها را به زانو درآورده است. کاری که باید انجام دهیم این است که بگذاریم ایرانی‌ها به میز مذاکره برگردند تا پیش از آنکه اقدام جدیدی اتخاذ کنیم، مجبورشان کنیم قصد و نیت خود را اثبات کنند.

در این همایش، "دنی دانون" نماینده سابق اسرائیل در سازمان ملل نیز حضور داشت. وی در تائید ادعاهای بی‌اساس هیلی مدعی شد: در مسئله ایران هسته‌ای، اسرائیل نمی‌تواند مرتکب هیچ اشتباهی شود.

این در حالی است که هیلی با انتشار یادداشتی در واشنگتن پست، از بایدن خواسته تا سه حوزه اصلی سیاست خارجی ترامپ مبنی بر اعمال فشار بر چین، اعمال فشار بر دولت‌های سوسیالیستی آمریکای لاتین و در نهایت روند عادی‌سازی رابطه اعراب و اسرائیل را حفظ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала