نظر رئیس جمهور روسیه در مورد منشا ویروس کرونا

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر نظر رئیس جمهور روسیه در مورد منشا ویروس کرونا
نظر رئیس جمهور روسیه در مورد منشا ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه خواستار آن شد که جهانیان به دنبال مقصران در شیوع ویروس کرونا نبوده بلکه برای مبارزه با این مشکل نیروهای خود را به هم پیوند دهند.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین این نظر را در کنفرانس مطبوعاتی سالانه بزرگ خود بیان کرد.

رهبر روسیه به این شکل در مورد شایعات منتشره در مورد منشا مصنوعی کووید 19 اظهار نظر کرد. به گفته پوتین ، اول از همه  باید در مورد چگونگی رفع محدودیت های مختلف فکر کرده و به دنبال مقصران نبود. وی متذکر شد : "شایعات زیادی وجود دارد اما هیچگونه مدرکی  برای اثبات اتهامات  وارده به کسی وجود ندارد."

پوتین همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به سرویس های اطلاعاتی روسیه ماموریت داده، منشا ویروس کرونا را پیدا کنند، تأکید کرد: "البته ، همه نوع ماموریت تعیین شده است ، اما اینجا چنان جایی نیست که ما بتوانیم در مورد چگونگی انجام این ماموریت ها بحث کنیم."

وزارت خارجه آمریکا شواهدی از منشا مصنوعی کووید-19 پیدا نکرد - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه آمریکا شواهدی از منشا مصنوعی کووید-19 پیدا نکرد

پیش از این ، سرگئی ناریشکی،  مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفته بود که این سرویس، هیچگونه  اطلاعاتی در مورد منشا مصنوعی ویروس کرونا در اختیار ندارد. به گفته ناریشکین ، سرویس اطلاعات خارجی روسیه منشا طبیعی ویروس کرونا را تحت بررسی  دارد ، زیرا هیچ مدرکی حاکی از آن وجود ندارد که این ویروس محصول دست و هوش انسان باشد. وی همچنین تأکید کرد که برای متخصصانی که با ویروس کرونا مبارزه می کنند ، مسئله منشا آن ، مسئله اساسی نیست.

امروز شانزدهمین نشست مطبوعاتی بزرگ سالانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار می شود. این نشست در سال جاری به دلیل شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود .

رئیس جمهور روسیه از محل اقامت خود در نوو اوگاریوو، واقع در حومه مسکو تماس ویدیویی برقرار خواهد کرد. برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی سالانه بزرگ توسط ولادیمیر پوتین در سال 2001 آغاز شد. در سال 2008 ، کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه  4 ساعت و 40 دقیقه به طول انجامید و طولانی ترین کنفرانس مطبوعاتی سالانه وی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала