موشک روسی آنگارا-A5 ژاپنی ها را حیرت زده کرد

© REUTERS / West Asia News Agencyموشک روسی آنگارا-A5 ژاپنی ها را حیرت زده کرد
موشک روسی آنگارا-A5 ژاپنی ها را حیرت زده کرد   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های ژاپن با شور و شوق از پرتاب موفقیت آمیز موشک روسی آنگارا-A5 خبر دادند.

اسپوتنیک - این موشک امکان می دهد روی برنامه های جدید امیدوار کننده اکتشاف و مطالعه فضا حساب کنیم. خوانندگان ژاپنی تحسین می کنند: "این مو شک بسیار زیبا و قدرتمند است! و همچنین سازگار با محیط زیست! "

آمریکا: روسیه موشک جدید ضد ماهواره آزمایش کرده است - اسپوتنیک ایران
آمریکا: روسیه موشک جدید ضد ماهواره آزمایش کرده است

بسیاری از رسانه های ژاپن مطالب گسترده و عکسهای رنگارنگی را در مورد پرتاب وسیله جدید پرتاب آنگارا-A5 روسی از پایگاه فضایی پلستسک در 14 دسامبر منتشر کردند. گزارش های مرتبط  در پرتال های مهم خبری و علمی ژاپن مانند Yahoo News Japan ، Sorae (یک سایت فضایی تخصصی) ، GetNews ، News Infoseek ، Sed Co jp. ، News Mynavi و غیره درج شده است.

در ابتدا، خانواده آنگارا شامل موشک های حامل کلاس سبک Angara-1.1 و Angara-1.2 بود. سپس حاملان کلاس متوسط ​​"Angara-A3" ، کلاس سنگین "Angara-A5" و فوق سنگین "Angara-A5B" اضافه شدند.

پورتال Sorae می نویسد: "مهمترین نکته برجسته مهندسی این پروژه در کاربرد پذیری آن به دلیل استفاده از تعداد مختلف شتاب دهنده های  URM  در موشکهای مختلف است. در موشک های سبک "Angara-1.1" و "Angara-1.2" یک دستگاه ماژول شتاب دهنده وجود داشت و پنج تا از آنها در Angara-A5 وجود دارد. بر این اساس ، آنها از نظر بار مورد نیاز متنوع هستند.

پرتال یاهو نیوز ژاپن با اشاره به وضوح و ثبات کار همه سرویس ها، پرتاب موشک را با تمام جزئیات آن توصیف می کند: "دقیقاً در ساعت 8.50 صبح به وقت مسکو (14.50 به وقت ژاپن)، موشک آنگارا-A5 از پایگاه فضایی پلستسک در شمال روسیه پرتاب شد. ماکت بار مفید بروی آن موشک نصب شده بود. دقیقاً مطابق با برنامه ، 12 دقیقه و 28 ثانیه پس از پرتاب، بلوک مداری موجود در بلوک Briz-M با ماکت در مرحله سوم از حامل جدا شد. موتور بلوک شتاب دهنده، Briz-M را با موفقیت در مدار مطلوب قرار داد."

آزمایش موشک هایپرسونیک زیرکن در روسیه - اسپوتنیک ایران
آزمایش موشک هایپرسونیک "زیرکن" در روسیه

GetNews jp بر این واقعیت تأکید می کند که این پرتاب "Angara-A5" دومین پرتاب متوالی است. اولین پرتاب آزمایشی در 23 دسامبر 2014 انجام شد. همچنین از پایگاه فضایی پلستسک استفاده شده است. این موشک یک ماکت نصب شده بار را نیز به همراه داشت. این پرتاب در حالت کاملاً عادی انجام شد و موفقیت آمیز ارزیابی گردید.

رسانه های ژاپنی بر این امر اشاره می کنند که ، در مقایسه با پروتون ها ، خانواده موشکی جدید آنگارا وسیله ای مدرن و سازگار با محیط زیست است. آنها از نفت سفید بسیار کمتر سمی به عنوان سوخت استفاده می کنند و اکسیژن مایع به عنوان ماده اکسید کننده در آنها عمل می کند.

پورتال تخصصی فایی Sorae خاطرنشان می کند که استفاده روسیه از خانواده جدید موشک ها ، به ویژه آنگارا-A5 سنگین ، "قصد تکیه فضانوردی روسیه در تسخیر فضا بر برنامه های کاملاً جدید برای ساخت ایستگاه های فضایی جدید مسکون و حمل وسایل نقلیه اساسی جدید مانند ماژول های حمل و نقل و انرژی، از جمله مجهز به نیروکاه های هسته ای را نشان می دهد.

نظرات خوانندگان ژاپنی

  لیلی وایت

"پروتون ها" از بایکانور پرواز می کردند و اما "آنگارا" از پایگاه فضایی شمالی. به دلیل عرض جغرافیایی بالا ، شرایط در آنجا دشوارتر است. اما موشک از قدرت بیشتری نیز برخوردار است. اکنون "آنگارا" یک ماکت ماهواره را به فضا پرتاب کرده است. امیدوارم دفعه بعد یک ماهواره فعال زمین باشد.

Стенд компании Роскосмос на Международном авиационно-космическом салоне Фарнборо-2014 - اسپوتنیک ایران
طراحی موشک های فوق سنگین در «روس کاسموس» روسیه

هیرو

ماهواره های تحقیقاتی احتمالاً نه تنها باید به فضای نزدیک به زمین بلکه به فضای باز نیز پرتاب شوند. اینجاست که     است!  سنگین مفید "Angara-A5

شی

متفاوت بودن تعداد ماژول های شتاب دهنده نسبتاً کوچک در "آنگارا" - هوشمندانه است!

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала