حضور در بازی های المپیک و جام جهانی برای ولادیمیر پوتین ممنوع شد

© Sputnik / Michail Klimentijew /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه عالی حکمیت ورزش با صدور فرمانی، حضور رئیس جمهور روسیه در این بازی ها را ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در تارنمای دادگاه عالی حکمیت ورزشCAS، این دادگاه حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در بازی های المپیک و مسابقات جام جهانی ممنوع اعلام کرد. افزون بر آن، این ممنوعیت شامل حال تمام اعضای دولت روسیه: وزیران و معاونان آنها، نخست وزیر و معاون وی، اعضای کابینه، نمایندگان دومای کشوری روسیه می‎باشد. علاوه بر این روسای سازمان‌های دولتی روسیه نیز همراه با معاونان خود نمی‌توانند در بازی های المپیک و مسابقات جام جهانی حضور داشته باشند.

صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
سوال از وزیر ورزش در مجلس ایران منتفی شد

با وجود این، این افراد فقط در صورت دریافت دعوتنامه رئیس جمهور یا نخست وزیر کشور میزبان یا اگر آنان عضو کمیته بین‌المللی المپیک IOC  یا کمیته بین المللی پارالمپیک IPC باشند، می توانند، در این بازی ها حضور پیدا کنند. این ممنوعیت شامل ورزشکاران و اعضای تیم آنان نمی‌شود.

شایان ذکر است که روز 17 دسامبر (پنجشنبه) دادگاه حکمیت ورزش CAS، اعلام کرد که ورزشکاران روسیه به مدت 2 سال نمی توانند تحت پرچم کشورشان در مسابقات المپیک بین المللی شرکت کنند.

جلسات رسیدگی به پرونده آژانس ضد دوپینگ روسیه (RUSADA) علیه آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) در ماه نوامبر آغاز شد. طرف روسی قصد داشت تحریم های اعمال شده توسط سازمان بین المللی را به چالش بکشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала