دانشگاه دولتی مسکو در جایگاه نخست رتبه بندی دانشگاه های منطقه اروپا و آسیای مرکزی

© Sputnik / Tabyldy Kadyrbekovدانشگاه دولتی مسکو در جایگاه نخست رتبه بندی دانشگاه های منطقه اروپا و آسیای مرکزی
دانشگاه دولتی مسکو در جایگاه نخست رتبه بندی دانشگاه های منطقه اروپا و آسیای مرکزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو (MSU) در جایگاه نخست رتبه بندی بهترین دانشگاه های کشورهای در حال توسعه در اروپا و آسیای مرکزی طبق روایت Quacquarelli Symonds (QS) قرار دارد.

 

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش تحلیلی  QS Emerging Europe and Asia University Rankings 2021 ، صد و بیست و یک (121) دانشگاه روسیه در لیست 400 دانشگاه برتر منطقه قرار گرفتند. در گروه ده دانشگاه برتر ، علاوه بر دانشگاه دولتی مسکو ، چهار دانشگاه دیگر روسیه نیز ذکر شده است. دانشگاه دولتی سن پترزبورگ (SPbSU) مقام سوم ، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک (NSU) - پنجم ، انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) - نهم و دانشگاه دولتی تومسک روسیه ، جایگاه دهم را به دست آورد.

 دانشگاه دولتی مسکو به نام لومونوسف  - اسپوتنیک ایران
دانشگاه دولتی مسکو یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان

 در عین حال خاطرنشان شده است که جایگاه برخی از دانشگاه های روسیه در این رتبه بندی نسبت به سال گذشته پایین تر آمده است. علاوه بر این ، 17 دانشگاه روسیه برای اولین بار در رتبه بندی بهترین ها قرار گرفتند و مقام  38 دانشگاه دیگر در آن ارتقا یافته است. به طور کلی ، طبق گفته تهیه کنندگان این رتبه بندی ، روسیه "برتری مطلق " خود را در رتبه بندی حفظ می کند.

پیش از این ، دانشگاه دولتی مسکو از نظر جایگاه های در رتبه بندی های موضوعی گوناگون Times Higher Education ، دانشگاه برتر  روسیه شناخته شده بود . این دانشگاه وارد رتبه بندی  100 دانشگاه برتر جهان در رشته های علوم طبیعی و علوم انسانی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала