شکایت استرالیا از فیسبوک در استفاده از اطلاعات کاربران

CC0 / / شکایت استرالیا از فیسبوک در استفاده از اطلاعات کاربران
شکایت استرالیا از فیسبوک در استفاده از اطلاعات کاربران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون رقابت و مصرف ‌کنندگان استرالیا بیان داشت: فیسبوک در حال استفاده مخفیانه از اطلاعات کاربران به منظور انتخاب هدف برای دستاوردهای تبلیغاتی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کمیسیون رقابت و مصرف ‌کنندگان استرالیا (ACCC) اعلام کرد: به دنبال جریمه نا مشخصی از فیسبوک به دلیل ارتقای یک شبکه خصوصی مجازی به عنوان گزینه ‌ای برای حفظ اطلاعات مردم و در همان حال استفاده مخفیانه از اطلاعات به منظور انتخاب هدف برای دستاوردهای تبلیغاتی است.

آیا فیسبوک به نفرت از مسلمانان دامن می زند؟ - اسپوتنیک ایران
فشار آمریکا به فیسبوک برای فروش واتس آپ و اینستاگرام

این دادخواست، پژواک اقدام برجسته کمیسیون تجارت فدرال آمریکا است که این غول شبکه‌ های اجتماعی را به حفظ نامناسب تسلط در بازار با استفاده از اطلاعات مشتریان برای تعیین اهداف تصرف نظیر اپلیکیشن پیام ‌رسان واتس ‌اپ و اپلیکیشن اشتراک ‌گذاری عکس اینستاگرام متهم می ‌کند.

راد سیمس رئیس کمیسیون رقابت و مصرف ‌کنندگان استرالیا در یک کنفرانس خبری تلویزیونی اظهار کرد: با آنچه کمیسیون تجارت فدرال می‌ گوید پیوندی وجود دارد، اما آن‌ها در حال بررسی یک مسئله رقابتی هستند. ما به مصرف ‌کننده نگاه می ‌کنیم.

یک سخنگوی فیسبوک گفت: این شرکت همواره در مورد اطلاعاتی که گردآوری می‌ کند و چگونگی استفاده از آن‌ها، شفاف بوده است.

وی افزود: ما به پرونده اخیر کمیسیون رقابت و مصرف ‌کنندگان استرالیا نگاهی می ‌اندازیم و به دفاع از موضع خود در پاسخ به این پرونده اخیر، ادامه می دهیم. فیسبوک در سال ۲۰۱۹ محصول وی ‌پی ‌ان را تعطیل کرد.

اوایل این ماه، استرالیا به پیشنهاد سیمس، طرح‌ هایی را برای وادار کردن فیسبوک و غول اینترنتی گوگل برای پرداخت به رسانه ‌ها بابت محتوایی که در وب‌ سایت‌ آنها نمایش داده می‌ شود، مطرح کرد.

این کمیسیون نظارتی استرالیایی، پرونده دیگری هم علیه فیسبوک دارد که آن را به نقض حریم شخصی کاربران با یک تست شخصیتی تحت اداره مشاوره بازاریابی سیاسی "کمبریج آنالیتیکا" متهم می‌کند. فیسبوک در حال دفاع از این اتهام هم هست. کمیته فوق همچنین با طرح این ادعا که گوگل کاربران را در مورد گردآوردن داده گمراه کرده، شکایتی نیز از این شرکت ترتیب داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала