سخنان نماینده روسیه در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به برجام

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان نماینده روسیه در خصوص احتمال بازگشت آمریکا به برجام
سخنان نماینده روسیه در خصوص  احتمال بازگشت آمریکا به برجام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر چیژوف ، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد که ممکن است ایالات متحده آمریکا در دوره رهبری جو بایدن، رئیس جمهوئر منتخب خود به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، چیژوف یادآور شد امروز جلسه مجازی مدیران سیاسی در مورد برجام  برگزار می شود. ایالات متحده ضمن بازگرداندن تحریم ها علیه تهران از این توافق اتمی خارج شده بود.

چیژوف در یک کنفرانس خبری در خبرگزاری "روسیا سگودنیا" (روسیه امروز) گفت: "اکنون احتمال بازگشت ایالات متحده به برجام وجود دارد".

بر اساس نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد حزب دموکرات جو بایدن ۳۰۶ رای الکترال کسب کرده و دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه وی و رئیس جمهور فعلی  ۲۳۲ رای و بدین ترتیب پیروز انتخابات معرفی شد.

ششم ژانویه نتایج رای گیری در کنگره آمریکا تایید خواهد شد.

آمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تنها بازگشت آمریکا به برجام کفایت نمیکند

بسیاری از رهبران کشورهای جهان از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیروزی جو بایدن در انتخابات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفته اند.

بایدن قبلاً در مصاحبه با نیویورک تایمز پیش از این قصد خود را برای بازگرداندن  ایالات متحده به برجام و انجام  مذاکرات بیشتر با تهران در مورد این موضوع تأکید کرده بود.

توافق هسته‌ای ایران و قدرت های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال 2015 میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. برپایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

هشتم ماه مه سال 2018 ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала