گزارش و تحلیل

2020 - سال سلاح های تهاجمی روسیه

© AP Photo / Mikhail Metzel2020 - سال سلاح های تهاجمی روسیه
2020 - سال سلاح های تهاجمی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امسال بابا نوئل زودتر از موعد به نیروی زمینی روسیه آمد.

اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست می نویسد: در سال 2020 ، واحدهای نظامی و تشکیلات نیروی زمینی روسیه بیش از 2.5 هزار نوع از سلاح های نظامی و تجهیزات ویژه جدید دریافت کردند.

همانطور که ژنرال اولگ سالیکوف فرمانده کل نیروی زمینی روسیه گفت، این سلاح  ها و تجهیزات به منظور افزایش توانایی های رزمی ارتش و به روزرسانی تکنیک و تجهیزات در سال 2020 وارد ارتش روسیه شده است. اینها بیش از 2500 نوع اساسی جدید سلاح  و تکنیک نظامی و تجهیزات ویژه است.

این سلاح ها عبارت است از سامانه های پدافند هوایی برد متوسط ​​"Buk-M3" ، سیستم های موشک پرتاب چندگانه  Tornado-S و MANPADS نسل چهارم با موشک های ضد هوایی مادون قرمز "Verba" هدایت شونده.

سیستم های موشکی پرتاب چندگانه Tornado-S با طولانی ترین برد، قدرتمندترین در جهان محسوب می شوند. سیستم موشکی Tornado نسخه مدرنیزه شده از سیستم موشک پرتاب چند منظوره BM-30 Smerch است و با افزایش برد و دقت شلیک متمایز می شود. برای هر یک از موشک ها می توان یک هدف و مسیر منحصر به فرد تعیین کرد. این سیستم برای نابودسازی سربازان دشمن، تجهیزات نظامی ، تجهیزات سنگین و همچنین اهداف متحرک ، چه به صورت منفرد و چه به صورت گروهی ، طراحی شده است.

امنیت ملی آمریکا؛ اولویت چیست؟  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
امنیت ملی آمریکا؛ اولویت چیست؟

Tornado-S جایگزین سیستم موشک پرتاب چند منظوره منسوخ BM-27 Uragan می شود که در اواخر دهه 1970 در ارتش شوروی وارد خدمت شد و همچنین سیستم موشک پرتاب چند گانه سنگین BM-30 Smerch موجود در اواخر دهه 1980 را جایگزین می کند. هر دو تا پایان سال 2027 از خدمت خارج می شوند.

 فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: سامانه های آتشباری  موشکی Tornado-G   و هویتزرهای خودران Msta-SM سیستم هایی هستند که می توانند به طور خودکار هدف بگیرند. وی افزود: "در همین حال ، واحدهای ضد تانک در حال اشباع از "گل داوودی"-SP ATGM هستند. این سیستم های موشکی ضد تانک می توانند با موفقیت به وسایل نقلیه زرهی اصابت کنند و در هر آب و هوایی زره تمام تانک های مدرن را تخریب نمایند.

در لیست کودکان مطیع بابا نوئل گروه های شناسایی نیروهای زمینی نیز وجود دارند. آنها از هواپیماهای بدون سرنشین "Strelets" ویژه شناسایی ارتشی و نفربرهای زرهی سبک از خانواد "کاماز تایفون" ("Typhoon-K") برخوردار شدند.

در سال 2020 ، واحدهای تانک نیروهای مسلح روسیه نیز وسایل جدیدی دریافت کردند. ژنرال سالیوکوف گفت: "پرسنل، تانک های مدرن T-80BVM و T-72B3M را دریافت می کنند. پیاده نظام موتوریزه - به وسایل نقلیه پیاده نظام: BMP-3 و BMP-2 مدرن دارای مدول رزمی "Berezhok"  مجهز می شود. پیاده نظام موتوریزه همچنین در حال تحویل گیری نفربرهای زرهی BTR-82A است. قابل ذکر است که تانک T-14 "Armata" در این ردیف دیده نمی شود. قرار بود امسال این تانک به ارتش برسد، ولی احتمالاً سال آینده به خدمت خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала