رویترز: هکرهای روسیه وزارت امنیت داخلی آمریکا را هک کردند

© Fotolia / Apopsرویترز: هکرهای روسیه وزارت امنیت داخلی آمریکا را هک کردند
رویترز: هکرهای روسیه وزارت امنیت داخلی آمریکا را هک کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رویترز با استناد به منابع خود ادعا می کند تیمی از هکرها "گویا برای دولت روسیه کار می کنند" به ارتباطات داخلی وزارت امنیت داخلی آمریکا دسترسی پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری گفت: یک تیم از هکرهای پیچیده، که گفته می شود برای دولت روسیه کار می کنند، از وزارت امنیت داخلی ایالات متحده به ارتباطات داخلی دسترسی پیدا کردند. هنوز مدارک مشخصی از دخالت دولت روسیه در این حادثه ارائه نکرده است.

حمله هکر‌های ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا  - اسپوتنیک ایران
حمله هکر‌های ایرانی به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

الکسی ولتورنیست دستیار وزیر امور عمومی گفت: وزارت امنیت داخلی آمریکا از هک های سایبری در دولت فدرال آگاه است و در تلاش است تا به این تهدیدها پاسخ دهد.

ولتورنیست در بیانیه ای مکتوب گفت: وزارت امنیت داخلی از تخلفات سایبری در دولت فدرال آگاه است و در حال همکاری نزدیک با شرکای ما، چه دولتی و چه خصوصی، برای ایجاد یک پاسخ فدرال به این موضوع است.

به گفته این خبرگزاری، گفته می شود که این حمله ادامه حمله ای است که روز یکشنبه گزارش شد، در آن هکرها توانستند به سیستم وزارت خزانه داری و بازرگانی ایالات متحده دسترسی پیدا کردند.

پیش از این، رویترز با استناد به منابع گزارش داده بود كه گروهی از هكرها با حمایت یک دولت خارجی موفق شدند به سیستم خزانه داری آمریكا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی دسترسی پیدا كنند و داده های آنها را بدزدند؛ مقیاس هک به قدری شدید بود که به گفته یکی از منابع، روز شنبه جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برگزار شد.

همانطور که واشنگتن پست نوشت، به نقل از منابع، هکرهای روسی به دست داشتن در این هک متهم شدند، هیچ مدرکی در این پیام ارائه نشده است.

سفارت روسیه در ایالات متحده اتهامات رسانه های آمریکایی علیه فدراسیون روسیه را بی اساس خواند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه، درباره اظهارات در مورد حملات هکرها به وزارت خزانه داری آمریکا گفت که روسیه هیچ ارتباطی با آن ندارد و همچنین یادآور شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه پیشنهاد همکاری در زمینه امنیت سایبری را داد اما پاسخی از طرف آمریکایی دریافت نکرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала