گرو گذاشتن کارت ملی برای خرید نان

CC BY 2.0 / Kamyar Adl / Sangakنان سنگک ایرانی
نان سنگک ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین از فروش نسیه نان در برخی مناطق این استان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، مصیب بهرامی، رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین با اعلام اینکه فروش نسیه نان در برخی نواحی منفصل شهری استان قزوین وجود دارد، گفت: در برخی از مناطق قزوین مانند اسماعیل‌آباد، چوبیندر و اقبالیه برخی از مردم با گرو گذاشتن کارت ملی و یارانه‌شان ، نان می‌خرند تا خانواده شان گرسنه نمانند و سر ماه که یارانه واریز شد حسابشان را با نانوایان تسویه می‌کنند.

نان سوسکدار به جای نان سبوس دار +عکس - اسپوتنیک ایران
پخت نان با طرح کروناویروس +عکس

او اضافه کرد: این روزها سختی معیشت جدی بوده و انکار ناپذیر است و افرادی مثل زنان سرپرست خانوار که تنها منبع درآمدشان کمیته امداد و یارانه است درآمدی به جز مستمری ماهانه ندارند.

بهرامی با اشاره به اینکه یک صندوق خیریه در تهران هر ماه ۱۸۰۰  قرص نان نذری به ما می‌دهد،افزود:  ما نیز برای هر نانوا در محلات ضعیف استان ۱۰ تا ۱۲ نان در نظر می‌گیریم تا  بین نیازمندان توزیع کنند و از افراد می‌خواهیم  به جای پرداخت پول تنها صلوات بفرستند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین بیان داشت: در ابتدای بحران کرونا یک موسسه خیریه وابسته به اتاق بازرگانی حدود ۱۹۰ میلیون تومان نان نذری میان محرومان توزیع کرد؛ به هرحال اختلاف طبقاتی خیلی زیاد شده و این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهرامی در پاسخ به این پرسش که چرا وزن نان کمتر شده است، گفت: از سال گذشته قیمت نان ثابت مانده و افزایش هزینه زندگی و کسب وکار نانوایان اعم از هزینه حامل های انرژی و دستمزد کارگر سبب شده که نانوا با این قیمت فعلی ضرر کند.

رئیس اتحادیه نانوایان تاکید کرد: پیگیر افزایش قیمت نان در استان قزوین هستیم و پس از بررسی پیشنهاد دادیم که قیمت نان باید ۵۰ درصد افزایش یابد؛ اگر قیمت نان ثابت بماند، قطعاً وزن آن کاهش پیدا می کند زیرا در غیر این صورت نانوا باید دست خالی راهی منزل شود.

بهرامی قیمت هر قرص نان لواش تا این لحظه  را ۳۵۰ تومان در استان قزوین اعلام کرد و توضیح داد: این درحالی است که قیمت هر قرص نان در استان‌های همجوار مانند کرج ۷۰۰ تومان به فروش می رسد.

او  ادامه داد: عدم تناسب قیمت نان در قزوین با استان های دیگر سبب شده تا کارگران ماهر نانوایی های قزوین به استان های همجوار مهاجرت کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین بیان داشت: دولت باید یارانه آرد را حذف کرده و با آزادسازی قیمت آرد و نان هزینه یارانه را به صورت نقدی به طبقات ضعیف جامعه پرداخت کند.

بهرامی افزود: با فرمانداری قزوین هم نامه‌نگاری کردیم  و به آنان گفتیم حالا که بسیاری از مردم نمی‌توانند گوشت و برنج به راحتی تهیه کنند و خرید نان بیشتر را جایگزین این محصولات غذایی کرده‌اند،حداقل  سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی‌ها را افزایش دهند.

استان قزوین دارای 70 درصد جمعیت کارگری بوده و به عنوان یک قطب صنعتی و کارگرنشین در کشور شناخته می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала