سفرهای فراموش‌نشدنی

© Photo / Pixabay / Digitalskennedyسفرهای فراموش‌نشدنی
سفرهای فراموش‌نشدنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از تفریحات لذت‌بخشی که می‌تواند شما را از شلوغی¬ها، خستگی¬ها و کارهای خسته کننده روزانه دور کند، سفر کردن است.

سفر کردن روح آدمی را تازه می‌کند و باعث از بین رفتن تمام خستگی­های کاری می­شود و شما را به آرامش می­رساند. گاهی اوقات بعضی از سفرها چنان به‌یادماندنی و خاطره­ساز می­شوند که هرگز از ذهن انسان خارج نمی‌شوند اما گاهی اوقات ممکن است سفر چندان خوب هم از آب در نیاید و باعث ناراحتی و بدتر شدن حال شما شود. برای داشتن سفری فراموش‌نشدنی باید به مکانی که می­روید، هتلی که رزرو می­کنید و... توجه داشته باشید و در انتخاب این موارد دقت زیادی داشته باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه سفرهایی می‌تواند برای شما فراموش نشدنی باشد.

سفر به سریلانکا

سریلانکا یکی از زیباترین و فوق العاده­ترین مقصدهای گردشگری در دنیا است. پارک ملی یالا(yala)  که در سریلانکا قرار دارد یکی از گزینه‌های مناسب گردشگری می‌باشد. شما با رفتن به این پارک می­توانید حیوان­های مختلفی مانند فیل، گربه‌های وحشی و... را از نزدیک ببینید. همچنین شما در هنگام شب می‌توانید در این پارک کمپ بزنید و از آسمان این پارک ستاره­های زیبای درخشان را ببینید. از دیگر مکان‌های سریلانکا، می‌توان نووارالیا (Nuwara Eliya) را نام برد. این منطقه دارای منظره­های سرسبز، تپه­های بلند و... است که فوق‌العاده زیبا و به‌یادماندنی هستند.  این منطقه به دلیل سرسبزی بی‌نظیر و زیبایی که دارد روح شما را تازه می­کند و حس و حال فراموش‌نشدنی در شما به وجود می‌آورد.

سفر به استانبول

استانبول یکی از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است که با سفر به آن می‌توانید خاطرات بسیار زیبایی برای خود رقم بزنید و سفری شاد و به‌یادماندنی داشته باشید. در خیابان­های استانبول شما می‌توانید ساختمان­های کهنه و قدیمی و مدرن را در کنار هم ببینید. همچنین در اکثر مکان­های این شهر، مراکز فروشگاهی بسیاری وجود دارد تا شما بتوانید به راحتی خرید کنید و هر محصول را با هر برندی که می­خواهید پیدا کنید. مسجد بلو نیز یکی از مکان‌های زیبا در شهر استانبول است که نباید بدون دیدن آن استانبول را ترک کرد. این مسجد دارای نمای شگفت­انگیزی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

 

© AFP 2023 / Ozan Koseاستانبول
سفرهای فراموش‌نشدنی - اسپوتنیک ایران
استانبول

 

سفر به بانکوک

از دیگر سفرهایی که می‌تواند برای شما فراموش نشدنی باشد، سفر به بانکوک است. این شهر مراکز تاریخی، فرهنگی و تفریحی بسیاری دارد که با رفتن و بازدید از آن‌ها می­توانید برای خود لحظه­های به یاد ماندنی و دلپذیری را ثبت کنید. از جمله مکان‌هایی که در بانکوک می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و لذت ببرید عبارت­اند از قصر بزرگ، بازار چاتوچاک، رودخانه چائوپرایا، سیام پاراگون، موزه ملی بانکوک، پارک لوچینی و...

سفر به جزیره کیش

جزیره زیبای کیش به دلیل جاذبه­های گردشگری فوق­العاده و شگفت­انگیزی که دارد مانند پارک دلفین، اسکله تفریحی کیش، جزیره هندورابی، خانه بومیان، ساحل مرجان، شهر زیر زمینی کاریزه و...، گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا را به خود جذب می­کند. با سفر به این جزیره­ی زیبا می­توانید خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید و در نتیجه سفر فراموش نشدنی را داشته باشید.

سفرهای فراموش‌نشدنی - اسپوتنیک ایران
Побережье острова Киш в Иране

سفر به جزیره قشم

شما با سفر به جزیره قشم، علاوه بر اینکه می­توانید از مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی آن مانند جزیره هنگام، جزایر ناز، دره ستارگان، جنگل حرا، غار نمک، تنگه چاهکوه و... لذت ببرید، می­توانید در بازارهای آن گشت‌وگذار کنید و هر چیزی را که می‌خواهید با قیمت مناسب و بهترین کیفیت خریداری کنید. همچنین غذاهای رنگارنگ و جالب این جزیره نیز جذابیت‌های این جزیره زیبا را برای شما دو چندان می‌کند.

سفر به بندر چابهار

این بندر اقیانوسی به دلیل زیبایی­های خاص خود و آب و هوای دلپذیری که دارد، بهشت جنوب ایران شناخته می‌شود. سفر به این بندر زیبا و بازدید از مکان­های دیدنی آن مانند تالاب لیپار، قلعه پیروز گت، مسجد جامع دزک، غارهای بان مسیتی و...، و همچنین نشستن در ساحل بسیار زیبای آن و تماشای غروب آفتاب، حس و حال به یاد ماندنی را در شما به وجود می‌آورد.

عوامل مختلفی باعث می‌شوند تا شما سفر خوبی داشته باشید. در مجموع، شما نباید زیاد سختگیر باشید و به دنبال تجربه­های تازه و جدیدی بگردید. همه چیز بستگی به خودتان دارد این خود شما هستید که می­توانید برای خودتان سفری فراموش نشدنی را رقم بزنید.

با رعایت چند نکته زیر سفری فراموش نشدنی داشته باشید

  • هنگامی که به یک شهر یا کشور جدیدی سفر کردید، از راننده­های تاکسی یا افرادی که شهر را خوب می‌شناسند بخواهید تا بهترین مکان­های شهر را به شما معرفی کنند. با این کار، شما وقت خود را صرف رفتن به مکان­های بیهوده نمی­کنید و با کمک این افراد به مکان­های دیدنی و زیبای شهر می­روید.
  • اگر به کافه یا رستورانی رفتید و با منوی غذایی آشنایی نداشتید، از افراد متخصص بخواهید تا غذاهای خوشمزه و پرطرفدار را به شما معرفی کنند تا آن‌ها را سفارش دهید. ممکن است با انجام این کار، شما در آن کافه یا رستوران یکی از بهترین غذاهای طول عمر خود را بخورید و تجربه­ی بسیار شیرینی را کسب کنید.
  • اگر از چیزی می‌ترسید و تا به حال به‌خاطر ترس خود آن را انجام نداده­اید، ترس را کنار بگذارید و آن کار را با اعتماد به نفس کامل انجام دهید. برای مثال اگر به دلیل ترس از ارتفاع تا به حال سوار چرخ و فلک نشده‌اید، ترس خود را کنار بگذارید و در شهر بازی شهری که به آن سفر کرده­اید سوار چرخ و فلک شوید. در این صورت، شما تجربه­ی جدید و لذت بخشی را برای خود رقم زده و سفری فراموش نشدنی را برای خود به وجود آورده­اید.
  • از تفاوت­ها لذت ببرید. اگر به شهری سفر کرده‌اید که با شهر شما تفاوت‌های زیادی دارد، از این بابت عصبانی و ناراحت نشوید و فقط سعی کنید از امکانات و این تفاوت­ها لذت کافی را ببرید و این را به‌خاطر داشته باشید که هر شهری زیبایی­های خاص خود را دارد .
  • با توجه به آنچه که در مطالب بالا گفته شد داشتن سفری لذت بخش و فراموش نشدنی برای همه­ی افراد امکان‌پذیر می­باشد. تنها کافی است نکاتی که گفته شده را رعایت کنید. ویژه‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین سفرهای خود را با تور تجربه کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала