بازداشت 15 ایرانی توسط ایالات متحده

CC BY 4.0 / IRNA / علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه ایران
علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا پانزده ایرانی را به دلیل دور زدن تحریم ها بازداشت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه علی باقری معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران، آمریکا پانزده ایرانی را به دلیل دور زدن تحریم ها بازداشت کرده است.

وی در ادامه گفت:« حدود ۱۵ ایرانی به اتهام دور زدن تحریم‌ها اسیر آمریکایی‌ها هستند.آمریکایی‌ها با گروگان گرفتن ایرانی‌ها به بهانه‌های واهی درصدد تبادل با مجرمان با تابعیت آمریکایی هستند که در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند. این یک گروگانگیری آشکار است.

دستگیری رئیس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضائیه ایران - اسپوتنیک ایران
دستگیری رئیس سابق اداره امنیت حفاظت قوه قضائیه ایران

در آخرین مورد، در تعامل با پلیس اینترپل ایران به‌طور جدی پیگیر استرداد ۱۵ نفر از افراد درگیر سایت‌های قمار هستیم. نکته‌ای که در این خصوص باید در نظر داشت این‌که برخی از این پرونده‌ها که متهمان آن در خارج کشور هستند، شاکی خصوصی ندارند، اما از آنجا که چنین اقداماتی امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه را مخدوش می‌کند، قوه قضاییه و پلیس پیگیر آنها هستند.

حدود ۳۵۰۰ ایرانی در زندان‌های خارج از کشور به‌سر می‌برند که به‌طور جدی پیگیر رسیدگی به وضعیت آنها هستیم. البته مسؤولیت مستقیم این موضوع با وزارت دادگستری است، ولی ما چه به‌عنوان معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و چه به‌عنوان ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌ها برای کمک به زندانیان ایرانی خارج کشور استفاده خواهیم کرد».

هشتم ماه ژوئن، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران اعلام کرد که تهران امیدوار است بتوان زندانیان را با آمریکا مبادله و همه شهروندان ایران را که در زندان های آمریکا و حبس موقت قرار دارند، آزاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала