اعلام نتایج رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شد

© REUTERS / Mike Blakeاعلام نتایج رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شد
اعلام نتایج رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش شبکه تلویزیونی سی.‌ان.‌ان، روند اخذ رأی در آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌ جمهور آتی این کشور از دقایقی پیش به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی.‌ان.‌ان در گفتگوی پخش زنده نتایج آرای مجمع برگزیدگان ایالت‌ های آمریکا برای انتخاب نهائی رئیس جمهور آتی در این کشور است.

 آمریکا ۲ شهروند ایرانی را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا ۲ شهروند ایرانی را تحریم کرد

بر این اساس، ایالت ورمونت ۳ رأی الکترال خود در کالج انتخاباتی را به جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در امریکا اختصاص داد.

ایالت نوادا هم ۶ رأی الکترال خود در کالج انتخاباتی را به نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ در امریکا ارائه کرد.

این در حالیست که ۶ رأی الکترال ایالت آیووا به دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا داده شده است.

نتیجه آرای الکترال در سایر ایالت های آمریکا به شرح زیر است: دلاور با ۳ رأی الکترال برای بایدن؛ کارولینای جنوبی با ۹ رأی به ترامپ؛ آرکانزاس با ۶ رأی به ترامپ؛ ایلیون با ۲۰ رأی به بایدن؛ اوکلاهاما ۷ رأی الکترال برای ترامپ؛

به گزارش شبکه تلویزیونی سی.‌ان.‌ان، با ابتلای رئیس سنا در ایالت فلوریدا، رأی گیری امروز گزیننده‌های ریاست جمهوری دراین ایالت لغو شده و به زمان نامشخصی موکول شده است.

گفتنی است، روند اخذ رأی در مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌ جمهور آتی این کشور از دقایقی پیش به صورت رسمی آغاز شده بود.

بر این اساس، رسانه‌ های آمریکایی گزارش دادند که روند رأی‌ دهی در مجمع گزینندگان آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌ جمهور این کشور آغاز شده است.

بدین ترتیب، ۵۳۸ نماینده موسوم به گزیده‌های رئیس ‌جمهور با شرکت در جلساتی در ایالت ‌های خود رأی‌ شان را به یکی از دو نامزد انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ در آمریکا خواهند داد.

گفتنی است، اولین ایالت ‌هایی که رأی ‌گیری در آنها از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز شده ایندیانا، نیوهمپشایر، تنسی و ورمونت بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала