واکنش اروپا به اعدام روح الله زم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش اروپا به اعدام روح الله زم
واکنش اروپا به اعدام روح الله زم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای اروپایی به اعدام روح الله زم واکنش نشان داده و آن را شدیدا محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا اعدام مدیر پرتال خبری آمد نیوز، روح الله زم را در ایران محکوم کرد و از تهران خواست تا از هرگونه اعدام در آینده خودداری کند.

در بیانیه رسمی نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی آمده است: "اتحادیه اروپا این عمل را به شدیدترین وجه ممکن محكوم می‌كند و بار دیگر بر مخالفت بی قید و شرط خود در مورد استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی تأكید می‌كند. اتحادیه اروپا معتقد است كه مجازات اعدام مجازاتی بی رحمانه و غیرانسانی است كه نمی تواند به عنوان عامل بازدارنده جرم باشد و مخالف کرامت انسانی  است "

روح الله زم سحرگاه امروز اعدام شد - اسپوتنیک ایران
روح الله زم سحرگاه امروز اعدام شد

در این بیانیه همچنین آمده است كه اتحادیه اروپا از ایران می خواهد كه از هرگونه اعدام در آینده خودداری كند و سیاستی در مورد لغو مجازات اعدام را دنبال كند.

در بیانیه‌ای جداگانه، وزارت امور خارجه فرانسه اعدام روزنامه نگار روح الله زم در ایران را به شدت محكوم كرد و آن را اقدامی وحشیانه خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای گفت : "روح الله زم، روزنامه نگار محکوم به اعدام، امروز در ایران اعدام شد. فرانسه این حمله جدی علیه آزادی بیان در ایران را با شدیدترین عبارات محکوم می کند. این اقدامی وحشیانه و غیر قابل قبول و برخلاف تعهدات بین المللی این کشور است. فرانسه بار دیگر مخالفت خود را با مجازات اعدام در همه جا و تحت هر شرایطی اعلام می‌کند. "

همچنین در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه ایتالیا منتشر شده است، این کشور نیز اعدام حکم اعدام مدیر پورتال آمد نیوز،  توسط مقامات ایرانی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: "مجازات اعدام بازنمود غیرانسانی و بی رحمی است که تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست. ایتالیا به طور مداوم از لغو مجازات اعدام حمایت می کند و ایران را به توقف مجازات اعدام فرا می خواند." در این سند آمده است: " ایتالیا متقاعد شده است که این اقدام هیچ ارزش عملی برای مبارزه با جرم ندارد و حذف آن به تقویت دموکراسی و احترام به حقوق بشر کمک می کند."

مقامات ایرانی صبح روز شنبه مدیر پورتال خبری آمد نیوز را اعدام کردند. به گزارش مهر نیوز، مجازات اعدام با چوبه دار اجرا شد. در اوایل این هفته مشخص شد که مقامات ایرانی حکم اعدام را به مدیر پرتال خبری آمد نیوز که ادعا می شود از سرویس های اطلاعاتی خارجی کمک گرفته است، تأیید کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала