نماینده مجلس ایران از روحانی خواست علیه سخنان اردوغان موضع گیری کند

© Photo / IRNAنماینده مجلس ایران از روحانی خواست علیه سخنان اردوغان موضع گیری کند
نماینده مجلس ایران از روحانی خواست علیه سخنان اردوغان موضع گیری کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران: خبر ندارم که آیا روحانی همچنان در قرنطینه به سر می‌برد یا خیر، اما باید نسبت به اظهارات اردوغان تذکر و اعلام موضع می‌کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدغنی نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (75) آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: نمایندگان غیور آذربایجان، پیرو راه شهیدانی مانند باکری باصلابت، اقتدار و شجاعت کار خود را ادامه می‌دهند و همان‌گونه که ستارخان گفت «خاک می‌خوریم اما خاک نمی‌دهیم»، ما هم در دفاع از حقوقمان ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

بيانيه 225 نماینده مجلس ایران در اعتراض به اظهارات اخير اردوغان - اسپوتنیک ایران
بيانيه 225 نماینده مجلس ایران در اعتراض به اظهارات اخير اردوغان

وی در ادامه خطاب به روحانی افزود: نمی‌دانم آقای روحانی همچنان در قرنطینه به سر می‌برد یا بیرون آمده اما وی که هم‌سطح اردوغان است باید تذکرات لازم را می داد و اعلام موضع می‌کرد نه اینکه کمافی‌السابق موضع انفعالی بگیرد.

وی ادامه داد: اگر کسی به ایران و آذربایجان نگاه چپ کند و نیت خبیثی داشته باشد، مانند صدام از تنور در می‌آید؛ ما اجازه نخواهیم گذاشت امنیت و شرف ملی لکه‌دار شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک رژه نظامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان بیتی از شعر مشهور "آراز آراز" خطاب به رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را خواند که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذری‌زبان در دو سوی این رودخانه است. این اظهارات مداخله جویانه با واکنش شدید مقامات ایران روبرو شد و در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала