مقامات انگلیس از فروشگاه‌ها خواستند تا ذخیره مواد غذایی داشته باشند

© AFP 2023 / Justin Tallisمقامات انگلیس از فروشگاه‌ها خواستند تا ذخیره مواد غذایی داشته باشند
مقامات انگلیس از فروشگاه‌ها خواستند تا ذخیره مواد غذایی داشته باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات انگلستان از فروشگاه‌ها خواستند برای احتمال برگزیت بدون معامله آماده شوند و مواد غذایی بیشتری در انبارها ذخیره کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساندی تایمز، سوپرمارکت های انگلیس در آخر هفته به دلیل خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا "بدون معامله" و به توصیه وزرا، در مقیاس گسترده ای مواد غذایی، دارو و کالاهای دیگر را تهیه می‌کنند.

احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض  برگزیت - اسپوتنیک ایران
احتمال تحریم بریتانیا از سوی اتحادیه اروپا در صورت نقض برگزیت

همانطور که روزنامه یادداشت می کند، اگر طرفین به توافق نرسند (" برگزیت بدون توافق") ، وحشت بی سابقه ای در بین خریداران پیش بینی می شود که می تواند قفسه‌ها را خالی کند. بر اساس این نشریه، وزارت بهداشت به تهیه کنندگان دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن هشدار داد تا مواد غذایی و دارو را برای شش هفته در مراکز ایمن در انگلیس انبار کنند.

یک مشاور ارشد یکی از بزرگترین سوپرمارکت‌ها به این نشریه گفت: " یک هفته پیش ، مکالمه ای انجام شد که در آن وزرا گفتند: برای خروج بدون معامله آماده شوید. و این آخر هفته پیامهایی اینچنینی پخش می شود - هیچ معامله ای انجام نمی شود. سوپرمارکت ها و وزرا بسیار نگران وحشت خریداران هستند. آنها دیدند که چه اتفاقی در زمان آغاز کووید افتاد وقتی مردم شروع به خرید رول دستمال توالت کردند، و آنها می دانند که چقدر سریع اوضاع می‌تواند از کنترل خارج شود."

وی خاطرنشان کرد که در کشور هیچ مشکلی در محصولات گوشتی و میوه‌ها انتظار نمی رود، با این حال، کمبود سبزیجات ممکن است به مدت سه ماه ادامه داشته باشد.

انگلیس امسال اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما تاکنون تغییر عمده ای در روابط آن با اتحادیه اروپا رخ نداده است - یک دوره انتقالی وجود دارد که قوانین اتحادیه اروپا همچنان در مورد انگلیس اعمال می شود، این کشور همچنان عضوی از بازار واحد اروپا است و با کشورهای اتحادیه بدون گمرک معامله میکند، این تعدادی از شرایط است. پس از پایان دوره انتقال در 31 دسامبر سال 2020، این قوانین اعمال نمی شوند. برای اینکه ورود به مرحله جدیدی از روابط انگلیس و اتحادیه اروپا سخت و ناگهانی نباشد، طرفین باید در مورد شراکت جدید، از جمله انعقاد قرارداد تجاری توافق کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала