ساز و کار پیشنهادی دولت برای نحوه تامین و توزیع کالاهای اساسی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران مهمترین اهداف دولت را کنترل نوسانات بازار داخلی و افزایش قیمت نسبی کالاهای اساسی، نرخ تورم در کشور وهمچنین رفاه نسبی در جامعه خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، در جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارش وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت از نحوه تامین و توزیع کالاهای اساسی در سال آینده ارائه شد.

 سازوکار پیشنهادی دولت نیز درخصوص نحوه تامین و توزیع کالاهای اساسی، با ملاحظه پیش بینی درآمدهای ارزی و شرایط اقتصادی کشور در سال آینده با تاکید بر مقابله با رانت و فساد در فرایند تامین تا مصرف کالا تشریح و ارزیابی گردید.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت: در شرایط جنگ اقتصادی همه تلاش دولت بر این بوده که برغم فشارهای تحریمی، مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد و اولویت دولت، تامین کالاهای اساسی در جهت افزایش رفاه عمومی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است.

ربیعی: حفظ ارزش پول ملی یکی از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۰ است - اسپوتنیک ایران
ربیعی: حفظ ارزش پول ملی یکی از ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۰ است

روحانی گفت: در همان حال که برای بهینه‌سازی سیاست کلان ارزی و تجاری کشور باید تلاش کرد، همزمان، وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط موظف شده‌اند در چارچوب یک برنامه دقیق و با هماهنگی یکدیگر نظام توزیع و نظارت بر قیمت کالاها را به شکل دقیق کنترل و مدیریت کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: در سازوکار پیشنهادی دولت در سال آینده، تامین کالاهای اساسی با محوریت افزایش رفاه عمومی محور اصلی است و باید با تخصیص منابع ارزی لازم، در یک حرکت نظام‌مند تامین، تولید و توزیع در کشور، اجرایی شود.

و در ادامه افزود: در این سازوکار پیشنهادی، مبارزه با رانت و فساد و ایجاد شفافیت در فرایند تامین تا مصرف کالا، مورد توجه قرار گرفته است و در عین حال تداوم سیاست‌های خود اتکایی در تولید کالاهای اساسی همچنان هدف قطعی دولت خواهد بود.

 روحانی بر اهمیت همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی و اتحادیه‌های صنفی در این مسیر برای کنترل قیمت‌ها تاکید کرد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала