زمان دسترسی ایرانیان به واکسن کرونا مشخص شد

© Photo / Tasnimزمان دسترسی ایرانیان به واکسن کرونا مشخص شد
زمان دسترسی ایرانیان به واکسن کرونا مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمکی از تولید واکسن کرونا و در دسترس قرار گرفتن آن برای ایرانیان طی چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران: واکسن کرونا را تولید می‌کنیم و تا بهار سال آینده این واکسن را در ایران خواهیم داشت. نمی‌گذاریم ملت ایران موش آزمایشگاهی هیچ جریانی شود و نمی‌گذاریم غیرت ملی این سرزمین پایمال برخی از فزون خواهی‌های دیگران شود.

نمکی تصریح کرد: بنده به عنوان وزیر بهداشت اجازه نمی‌دهم هم وطنم گروه هدف تست واکسن شود. اگر از مرگ و میر یک نفر بکاهیم، بزرگترین خدمت را به مردم منطقه داشته‌ایم.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران؛ 7451 مورد جدید و فوت 247 بیمار - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران؛ 7451 مورد جدید و فوت 247 بیمار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه 88 کشور جهان آماری دقیق از کرونا ارائه نمی‌دهند، تصریح کرد: ایران همواره در ارائه آمار و اطلاعات، صحیح ترین، دقیق ترین و مقرون به صحت ترین آمار را ارئه داده است. انسانی سیاسی نیستم و هرگز سوار بر قطار سیاست نشده‌ام، برخی کشورهای همسایه آمار درستی از کرونا ارائه نمی‌دهند.

نمکی افزود: من به مردم هرگز دروغ نخواهم گفت و چیزی از آنها پنهان نخواهم کرد. اعتباری ما به واسطه مردم است و اگر ما را به راست گویی و امانت داری نپذیرند باید به حال خودمان گریه کنیم. آماری که ایران ارائه می‌دهد مقرون به صحت ترین آمار جهانی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران بیان کرد: بر اساس پیس بینی‌ها، ایران در این ماه باید روزی 1200 مرگ ناشی از کرونا داشت، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه با همکاری مردم و مسئولان کمر منحنی در پیک سوم شکست.

نمکی با بیان اینکه ما راهی جز اینکه خلاف رویه‌های گذشته عمل کنیم، نداریم، خاطرنشان کرد: موثرترین واکسن دنیا را برای این کشور تامین می‌کنیم؛ روزهای آینده این خبر خوش را خواهیم داد که این واکسن از معتبر ترین منابع وارد می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала