گزارش و تحلیل

روسیه متخصصان نفت در سطح بین المللی تربیت می کند

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه متخصصان نفت در سطح بین المللی تربیت می کند
روسیه متخصصان نفت در سطح بین المللی تربیت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشکده‌های تخصصی حوزه صنعت نفت در روسیه به طور هدفمند کارشناسانی با قابلیت‌های بین المللی تربیت می‌کنند.

اسپوتنیک - یک متخصص در صنعت نفت و گاز امروز نه تنها باید در زمینه خود مهارت و صلاحیت داشته باشد، بلکه آماده مشارکت در همکاری های بین المللی و روند توسعه علمی و فناوری نیز باشد. دانشچویان از سراسر جهان برای تحصیل با کیفیت بالا که مورد تقاضای جامعه باشد  تلاش می کنند تا به چنان متخصصانی تبدیل شوند که بزرگترین شرکت های جهان به آنها علاقه مندی  نشان دهند..

برنامه های آموزشی بین المللی دانشگاه های برجسته روسیه با این الزامات و استانداردها مطابقت دارند.. سخنگوی دفتر  مطبوعاتی دانشگاه فنی دولتی نفت اوفا ـ یکی از دانشگاه های پیشتاز صنعت نفت به اسپوتنیک اعلام کرد این مدرسه عالی برنامه های منحصر به فردی را برای آموزش دادن متخصصان صنعت نفت و گاز به زبان انگلیسی اجرا می کند.

Плавучая самоподъемная буровая установка Арктическая компании Лукойл - اسپوتنیک ایران
حمایت دولتی از صنعت نفت روسیه

در چارچوب برنامه "Petroleum Engineering" (مهندسی نفت)، این دانشگاه دانشچویان مقطع کارشناسی را در رشته  آموزشی 03.21.01 "امور  نفت و گاز" آموزش می دهد. هدف این برنامه، آموزش متخصصان برای طیف وسیعی از فعالیتهای حرفه ای ، از جمله آماده سازی معدن و تهیه ، حمل و نقل و ذخیره سازی نفت و گاز است. آموزش جامع به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد تا از دانش و مهارتهای به دست آمده مستقیماً در تأسیسات صنعت نفت و گاز استفاده کنند و یا فعالیتهای علمی خود را در موسسات مطالعاتی و طراحی ادامه دهند.

اولگ باولین رئیس دانشگاه فنی دولتی نفت اوفا خاطرنشان کرد: دانشجویان از روزهای اول تحصیل مهارت های کلیدی تخصصی و حرفه ای را فرا می گیرند.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "تمرکز اصلی بر پشتیبانی مهندسی از سیستم جستجو ، اکتشاف ، استخراج  معادن  هیدروکربنی ، آماده سازی معدن و استخراج نفت و گاز در خشکی و دریا و همچنین طراحی و بهره برداری از تأسیسات میدانی و تامین قابلیت اطمینان برای تجهیزات میادین نفت و گاز است. علاوه بر این ، ما متخصصان حوزه حمل و نقل از طریق  خط لوله ها را آموزش می دهیم. که دارای معلومات درباره كل چرخه از طراحي و ساخت تا بهره برداري ، تعمير و بازسازي خطوط لوله گاز و نفت هستند . دانشجویان ما فن آوري هاي ديجيتال مدرن برای براي حل مسائل حرفه اي و تخصصی فرا می گیرند ."

برنامه"Chemical Engineering"  ("مهندسی شیمی") دانشچویان مقطع کارشناسی در رشته  آموزشی 01/3/18 "فناوری شیمی" و نمایه "فناوری شیمیایی م حامل های طبیعی انرژی و مواد کربنی" آموزش داده می شوند. فارغ التحصیلان این برنامه در سمت های مهندسی و فنی در پالایشگاه های نفت و گاز ، شرکت های پتروشیمی و شیمیایی ، انبارهای نفت ، تولید نفت و گاز ، شرکت های حمل و نقل و ذخیره سازی ، موسسات علوم صنعتی ، آزمایشگاه ها ، نهادهای کنترل و مدیریت کار می کنند.

دانشجویان در طول دوره آموزش مبانی نظری و عملی فن آوری شیمیایی حامل های انرژی طبیعی و مواد کربنی ، با فرآیندهای شیمیایی اصلی و دستگاه هایی که این فرآیندها در آنها اتفاق می افتد ، روش های کنترل آنها ، مطالعه مدل سازی فرآیندهای فناوری های شیمیایی و سیستم های کنترل آنها آشنا می شوند و مهارت های طراحی تجهیزات صنایع شیمیایی و توانایی کار با بسته های نرم افزاری را فرا می گیرند.

همچنین دانشگاه پلی تکنیک تومسک برنامه های آموزشی صنعت نفت و گاز را به زبان انگلیسی به پیش می برند. از سال 2001 ، برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی با همکاری دانشگاه انگلیسی هریوت وات (ادینبورگ ، اسکاتلند) در اینجا اجرا می شوند.

والری روکاویشنیکوف ، مدیر مرکز دانشگاه هریوت وات در دانشگاه پلی تکنیک تومسک خاطرنشان ساخت : توانایی تربیت متخصصان کلاس جهانی برای صنعت نفت و گاز یک چالش مهم است که همه دانشگاه های کشور با آن روبرو هستند.

وی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت "در سال 2001 ، موسسه پلی تکنیک تومسک همکاری آکادمیک با دانشگاه بریتانیایی هریوت وات را آغاز کرده و برای اولین بار در روسیه برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی را در زمینه های استخراج معادن و زمین شناسی ارائه داد. همکاری دو دانشگاه برجسته در مهندسی نفت و گاز – دانشگاه هریوت وات و دانشگاه پلی تکنیک تومسک در رتبه بندی جهانی نفت و گاز به ترتیب مقام های 9 و 26 را دارند - به ما امکان می دهد متخصصانی را آموزش دهیم که می توانند عضوی از هر تیم چند رشته ای شوند ، درک سیستماتیک از مسائل صنعت خود داشته و اهداف و مسائل شرکت خود را در تقاطع چندین علم حل کنند".

آقای والری روکاویشنیکوف افزود: در عرض کمتر از 20 سال ، بیش از یک هزار نفر در مرکز دانشگاه هریوت وات در دانشگاه پلی تکنیک تومسک آموزش دیده اند و امروز بسیاری از آنها سمت های رهبری را در شرکت های روسی و خارجی عهده دار هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала