به دنبال سفير آلمان، سفير فرانسه نيز به وزارت خارجه ايران احضار شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / به دنبال سفير آلمان، سفير فرانسه نيز به وزارت خارجه ايران احضار شد
به دنبال سفير آلمان، سفير فرانسه نيز به وزارت خارجه ايران احضار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی صدور بیانیه وزارت خارجه فرانسه در مورد روح الله زم، سفیر فرانسه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به بیانیه یاد شده به وی ابلاغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، در پی صدور بیانیه روز گذشته وزارت خارجه فرانسه در مورد روح الله زم، امروز فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به بیانیه یاد شده به وی ابلاغ شد.

سفیر فرانسه اظهار داشت مراتب را به مقامات کشورش منعکس خواهد کرد.

واکنش اروپا به اعدام روح الله زم - اسپوتنیک ایران
واکنش اروپا به اعدام روح الله زم

اتحادیه اروپا اعدام مدیر پرتال خبری آمد نیوز، روح الله زم را در ایران محکوم کرد و از تهران خواست تا از هرگونه اعدام در آینده خودداری کند.

در بیانیه رسمی نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی آمده است: "اتحادیه اروپا این عمل را به شدیدترین وجه ممکن محكوم می ‌كند و بار دیگر بر مخالفت بی قید و شرط خود در مورد استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی تأكید می ‌كند.

اتحادیه اروپا معتقد است كه مجازات اعدام مجازاتی بی رحمانه و غیرانسانی است كه نمی تواند به عنوان عامل بازدارنده جرم باشد و مخالف کرامت انسانی است.

در بیانیه‌ای جداگانه، وزارت امور خارجه فرانسه اعدام روزنامه نگار روح الله زم در ایران را به شدت محكوم كرد و آن را اقدامی وحشیانه خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала