قره باغ از سه مجروح در حمله‌ای از سوی آذربایجان خبر داد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر قره باغ از سه مجروح در حمله‌ای از سوی آذربایجان خبر داد
قره باغ از سه مجروح در حمله‌ای از سوی آذربایجان خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات قره باغ از مجروح شدن سه نفر از نیروهای ذخیره در حمله نیروهای نظامی آذربایجان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ کوهستانی گزارش داد که سه نیروی ذخیره ارتش دفاع قره باغ در تلاش برای حمله از طرف آذربایجان زخمی شدند.

- در پیام ارسال شده در وب سایت وزارت دفاع قره‌باغ آمده است: "در 11 دسامبر، حدود ساعت 20.40 (به وقت مسکو 20.10)، دشمن تلاش کرد به مواضع رزمی ارتش دفاعی (قره باغ ) مستقر در جهت جنوبی حمله کند. در نتیجه آتش سوزی متعاقب آن، سه نفر از نیروهای ذخیره به درجه های مختلف زخمی شدند. تهدیدی برای جان آنها وجود ندارد."

وزارت دفاع اطلاعات منتشر شده توسط رسانه های آذربایجانی مبنی بر اینکه گفته می شود نیروهای ارمنی "تحریک مسلحانه ای را در منطقه استان هادرئت انجام داده اند که در نتیجه آن یک سرباز آذربایجانی زخمی شده است" را تکذیب کرد.

در پایان ماه سپتامبر، درگیری ها در قره باغ کوهستانی از سر گرفته شد که به درگیری طولانی مدت تبدیل شد و به تلفات غیرنظامی نیزمنجر شد. طرفین تلاشهای زیادی برای انعقاد آتش بس انجام دادند که توافق سه جانبه منعقد شده در شب 10 نوامبر به موفقیت انجامید. با وساطت مسکو، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که تبادل آتش را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند. ایروان همچنین مناطق کلبجر، لاچین و آغ دام را به باکو تحویل داد. علاوه بر این، نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала