دانشمندان علت جدید ابتلا به شکل شدید کرونا را پیدا کردند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان علت جدید ابتلا به شکل شدید کرونا را پیدا کردند
دانشمندان علت جدید ابتلا به شکل شدید کرونا را پیدا کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بیماران مبتلا به شکل حاد و شدید کووید 19 ژن هایی وجود دارند که می توانند روند ابتلا به این بیماری هولناک را سخت تر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج تحقیق دانشمندان دانشگاه ادینبورگ که در مجله Nature منتشر شده ، گواه این امر است.

افزایش 60 درصدی مرگ و میر کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
افزایش 60 درصدی مرگ و میر کرونا در جهان

دانشمندان با بررسی 2200 بیمار مبتلا به کووید 19 از بیش از 200 بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های انگلیس ، اتغییرات مشابهی در ژن های OAS1 ، OAS2 ، OAS3 و همچنین TYK2 ، DPP9 و IFNAR2 را در آنها پیدا کردند. ، تغییرات در این پنج ژن با پیشرفت شکل شدید کووید 19 همراه بوده است - به گفته این تغییرات ژنتیکی می توانند به برهم خوردن روند شکل گیری ایمنی و پیشرفت ذات الریه منجر شوند.

پروفسور کنت بیلی ، مشاور در بیمارستان رویال ادینبورگ ، در مورد علت جدید ابتلا به شکل شدید کرونا به روزنامه گاردین گفت: "اگر مداخله [دارویی] مناسب را برای آزمایشات بالینی بعدی انتخاب کنیم، خواهیم فهمید که این روش زودتر موثر واقع شده  و می تواند جان ده ها هزار نفر را نجات دهد."

پیش از این، پزشکان انگلیسی متوجه شده بودند که کمبود ویتامین D می تواند باعث ابتلا به شکل شدیدتر کووید 19 شود. دکتر گرت دیویس اعلام کرده بود علاوه بر این ، ویروس کرونا می تواند میزان پروتئین ACE2 را کاهش داده و طوفان سیتوکین را تحریک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала