تصویب بودجه دفاعی آمریکا با تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2

© Photo / Ttarasiukتصویب بودجه دفاعی آمریکا با تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2
تصویب بودجه دفاعی آمریکا با تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس سنای آمریکا، روز جمعه لایحه بودجه دفاعی این کشور با تحریم های جدید علیه پروژه نورد استریم 2 را تصویب کرد

به گزارش اسپوتنیک، سنای آمریکا روز جمعه بودجه دفاع ملی این کشور را که شامل تحریم های جدید علیه پروژه خط لوله "نورد استریم 2" است را تصویب کرد.

حمایت آلمان از پروژه نورد استریم ۲  - اسپوتنیک ایران
حمایت آلمان از پروژه "نورد استریم ۲"

لایحه بودجه 740 میلیارد دلاری آمریکا شامل گسترش محدودیت ها علیه خطوط لوله روسیه "جریان ترکیه" و "نورد استریم 2"، همچنین طرح خروج 12 هزار نظامی این کشور از آلمان و احتمال فروش تسلیحات بیشتر به اوکراین و همچنین ممنوعیت همکاری نظامی روسیه و آمریکا می‌ شود.

با وجود تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای رد لایحه بودجه دفاعی، اما 75 سناتور به این لایحه رای مثبت دادند. از سوی دیگر، این لایحه در مجلس نمایندگان نیز با حمایت 335 نماینده همراه بوده و تنها 78 نماینده با آن مخالفت کردند.

مجلس نمایندگان ابراز امیدواری کرده که حمایت قاطع کنگره از این لایحه پیام شفافی را به ترامپ ارسال کرده و موضع وی درباره وتوی آن را تغییر دهد.

در بخش‌ هایی از این لایحه، کنگره موظف است ظرف ۳۰ روز از زمان تصویب نهایی، تحریم‌ هایی را علیه ترکیه به تصویب در آورد. این لایحه خواستار تحریم تمامی افرادی است که از روی آگاهی در دستیابی ترکیه به سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ نقش داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала