اعدام رئیس رسانه آمد نیوز توسط ایران باعث خشم گزارشگران بدون مرز شد

© Photo / Personal site of Roohollah Zamاعدام رئیس رسانه آمد نیوز توسط ایران باعث خشم گزارشگران بدون مرز شد
اعدام رئیس رسانه آمد نیوز توسط ایران باعث خشم گزارشگران بدون مرز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بین المللی "گزارشگران بدون مرز" در توییتر خود اعلام کرد که از اعدام روح الله زم، رئیس رسانه خبری آمد نیوز در ایران خشمگین است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بین المللی "گزارشگران بدون مرز" خاطرنشان کرد که از 23 اکتبر، میشل باشلت، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر ایران، درباره احتمال اجرای حکم اعدام روح الله زم هشدار داده بودند.

مقامات ایرانی صبح روز شنبه رئیس رسانه خبری آمد نیوز را اعدام کردند. خبرگزاری مهر اعلام کرد که اعدام وی با دار اجرا شد. در اوایل این هفته مشخص شد که مقامات ایرانی حکم اعدام رئیس رسانه خبری آمد نیوز، که به گفته آنها متهم به دریافت کمک از سرویس های اطلاعاتی خارجی است را تأیید کرده اند.

مقامات ایران در حالی رح الله زم را اعدام کرده اند که بسیاری از نهادهای حقوق بشری جهان خواستار امتناع از این کار شده بودند.

روح‌ الله زم، فرزند محمدعلی زم، از روحانیون شناخته شده ایرانی پس از حوادث انتخابات 1388 از ایران برای مدتی دستگیر و سپس از کشور خارج شد به مالزی رفت و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و سپس کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را برای افشاگری علیه جمهوری اسلامی راه‌ اندازی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала