ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲ آغاز شد

© Photo / spacecorp.ruماهواره
ماهواره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ از لحاظ سرمایه‌گذاری سنگین است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر از آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲ خبر داد.

وی در ادامه گفت: « ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ از لحاظ سرمایه‌گذاری سنگین است و چندصد میلیارد تومان هزینه دارد. در صورتی که هزینه و بودجه ساخت آن تامین شود، تا سه سال آینده آماده خواهد بود.

موشک ساخت اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین رساند + عکس  - اسپوتنیک ایران
موشک ساخت اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین رساند + عکس

یکی از قراردادهایی که اواخر سال گذشته منعقد شد، در رابطه با ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ بود که با حمایت سازمان فضایی فاز اول ساخت آن آغاز شد و در حال حاضر تمامی تیم‌ها تشکیل شده‌اند و کار خود را مدتی است شروع کرده‌اند.

ساخت ماهواره امیرکبیر ۲ یک برنامه پنج ساله است. اگر بودجه تامین شود، شاید ساخت آن تا سه سال آینده نیز به اتمام برسد، ولی بطور عادی طول خواهد کشید و سرمایه‌گذاری برای ساخت این ماهواره بر عهده سازمان فضایی کشور است.

سیاست خوبی اتخاذ شده تا از توان دانشگاه‌ها در حوزه ساخت ماهواره استفاده کنند و تا کنون ماهواره‌هایی که ساخته شده بودند، ناموفق نبودند. فقط پرتاب این ماهواره‌ها ناموفق شد که این موضوع نیز دست دانشگاه‌ها نیست. مثلا ماهواره امیرکبیر ۱ که پرتاب شد در چند دقیقه‌ای که در آسمان بود موفق عمل کرد، اما پرتاب آن با مشکل مواجه شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала