روسیه قصد دارد به جستجوی مواد معدنی در کره ماه بپردازد

© Photo / astrogalaxy1.narod.ruروسیه قصد دارد به جستجوی مواد معدنی در کره ماه بپردازد
روسیه قصد دارد به جستجوی مواد معدنی در کره ماه بپردازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از مجموعه فضایی "نوکلون" Nuclon)) با موتور هسته ای که ساخت روسیه است، می توان برای جستجوی مواد معدنی در کره ماه استفاده کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  پورتال تدارکات دولتی روسیه ضمن اعلام این مطلب می نویسد: "انواع مختلف تصویربرداری (از جمله راداری) در مناطق معین کره ماه باید بررسی شود تا اکتشاف مواد معدنی از جمله در بخش های یخ زده این قمر زمین تأمین گردد".

علاوه بر این ،می خواهند از مجتمع فوق الذکر برای نقشه برداری سطح ، تعیین مناطق دارای حفره های زیرسطحی و رسانایی غیرطبیعی ، ظرفیت گرمایی و میزان تراکم لایه ها برای انتخاب مکان های مناسب فرود و استقرار ایستگاه های ثابت در کره ماه  استفاده کنند.

 کره ماه - اسپوتنیک ایران
سفر یاسمین مقبلی فضانورد زنِ ایرانی‌تبار به کره ماه + عکس

بتازگی اطلاع حاصل شد که روسیه ساخت مجتمع یدک کش هسته ای هسته ای "نوکلون " را برای پرواز به اعماق فضا آغاز کرده است. آژانس فضایی روسیه (روس کاسموس) و شرکت روسی "آرسنال" قرارداد مربوطه را امضا کردند.

ماه سپتامبر ، شرکت روسی "سیستم های ماهواره ای اطلاعات" به نام رشتنف شروع به ساخت  یک سیستم مکان یابی برای کره ماه کرد.

در ماه ژوئیه اعلام  شد که روسیه یک طرح جدید پرواز به ماه را بدون استفاده از موشک های مافوق سنگین را  اختراع کرده است. از جمله پیشنهاد شده است که فضانوردان با استفاده از فضاپیمای سرنشین دار قابل استفاده مجدد و بدون استفاده از وسایل پرتاب فوق العاده سنگین و ترمز آیرودینامیکی به ماه و ایستگاه های مداری نزدیک به زمین رسانده شوند.

علاوه بر این ، از تجهیزات رباتیک فضایی در ساخت و بهره برداری از پایگاه روسیه در کره ماه استفاده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала