روحانی روند بیماری کرونا در ایران را امیدوارکننده ارزیابی کرد

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی روند بیماری کرونا در ایران را امیدوارکننده ارزیابی کرد
روحانی روند بیماری کرونا در ایران را امیدوارکننده ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهوری ایران از کاهش شهرهای با وضعیت قرمز به 12 شهر خبر داد و روند بیماری را کاهشی و امیدوارکننده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، حسن روحانی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان داشت:  " حدود 10 ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا مواجه هستند. در این مدت در مجموع اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است."

وی افزود: " در هفته‌های اخیر شاهد روند افزایش بودیم اما با اقداماتی که از آبان و آذر ماه انجام گرفت، امروز شاهد هستیم روند این بیماری در اکثریت قاطع استان‌ها بجز موارد معدودی کاهشی و امیدوار کننده است.  "

وی اساس  موفقیت در این مسیر را اعتماد عنوان کرد و اظهار داشت:" همه این موفقیت‌ها در قدم اول مرهون مسوولیت پذیری و همچنین اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی بود. البته خیلی‌ها خواستند در این زمینه اخلال ایجاد کرده و مردم را ناامید و یا در آنها تردید ایجاد کنند. اگر ستاد ملی به عنوان مسئول این کار را بر عهده دارد، مردم هم باید به آن اعتماد داشته باشند."

رئیس جمهور ایران همچنین خاطرنشان کرد: " یک موضوع بسیار مهم که باید همواره مورد تأکید صدا و سیما و رسانه‌ها باشد، خطر عادی‌انگاری است. هر زمانی که حس کنیم مسأله تمام شده و مشکل و خطری نیست و از این کرونا عبور کرده ایم، بلافاصله در هفته‌های بعد پیک بیماری و بعد از آن نیز افزایش آمار فوتی ها آغاز می شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала